Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Αναμένεται πάλι το «πατείς με πατώ σε» λόγω Μαύρης Παρασκευής – Συμμετέχουν φέτος και μικρά εμπορικά

Πέρσι ο νεόφερτος καθαρά αμερικανικός «θεσμός» της Black Friday 
είχε συγκεντρώσει τεράστιες ουρές έξω από μεγάλα καταστήματα -τα μόνα εξάλλου που μπόρεσαν να οργανωθούν εν ριπή οφθαλμού για το «έθιμο» και ίσως τα μόνα που και φέτος μπορουν να κάνουν θεαματικές εκπτώσεις. Πάντως φέτος αναμένεται να μετάσχουν και μικρές επιχειρήσεις στο «κατά δύναμιν».


Ο μεγαλύτερος τζίρος πέρσι είχε καταγραφεί στα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά, παπούτσια, και ρουχα κατά σειρά

Η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων αρχίζει κανονικά στις 24 Νοεμβρίου. Για  online αγορές αρχίζει όμως αύριο  το βράδυ, της Πέμπτης -για όσους δεν θέλουν ουρές και προτιμουν να παραγγειλουν απο το σπιτι

Πέραν από το γνωστο τοις πάσι «παίρνεις ό,τι πληρώνεις» και οτι ένα ακριβό προΪόν των 800 ευρώ που ξαφνικά πωλείται 400 μάλλον κάποιο πρόβλημα θα παρουσιάζει, καλό ειναι να θυμόμαστε και το κλασικό κόλπο του εμποριου  που μάλιστα πέρσι είχε παρατηρηθει σε πολυκατάστημα. Είναι η παραπλανητική ταμπέλα Αναγράφεται δηλαδή στην ταμπέλα  ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείτο 700 ευρώ ενώ τώρα πωλείται μόλις 500, αλλά στην πραγματικότητα το ειδος αυτό πωλείτο 500 ευρώ και πριν από ένα μήνα.  Καλό ειναι δηλαδή να ξέρει κανείς τι ακριβώς θέλει, μαρκα και ακριβή τυπο, διαστάσεις και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά, ώστε να ειναι βέβαιος ότι μέσα στην πίεση της ουράς και του σπρωξιδιού δεν θα αγοράσει ένα παρόμοιο είδος που δεν αξίζει τα λεφτά του και που ενώ μοιάζει με εκείνο που είχε σταμπάρει, διαφέρει σε μεμονωμένα χαρακτηριστικά (μόνωση, αντιστάσεις, κάρτα μνήμης, και άλλες προδιαγραφές)



Ο περσινός τζίρος των μεγάλων καταστημάτων έκανε πολλους καταστηματάρχες φέτος να προετοιμαστούν κατάλληλα με επάρκεια αποθεμάτων, ελπίζοντας να μοσχοπουλήσουν. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρότι δύσκολα μπορουν να ανταγωνιστούν βεβαιως τις μεγάλες, αναγκαστικά μπαίνουν στο παιχνιδι με το ζόρι, γιατί αν πάνε όλοι στα μεγάλα καταστήματα την Παρασκευή, εκείνες δεν θα έχουν πελατεία τα Χριστουγεννα, που ειναι η «κλασική» περίοδος μεγαλων αγορών στην Ελλάδα. Οπότε αφου οι μικροί βγαίνουν έτσι κι αλλιώς χαμένοι με την «Μαύρη Παρασκευή» των μεγάλων, σύρονται να συμμετάσχουν κι αυτοί

Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης). Ομως η «πριν» τιμή ειναι συχνά πλασματική.

Οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και τηλεφωνικά, στη γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Γιατί «Μαύρη Παρασκευή»

Ονομάστηκε έτσι πιθανόν επειδή στην Αμερική ειναι η Παρασκευή μετά την γιορτή των Ευχαριστιών και οι έμποροι κάνουν μεγάλο τζίρο, οπότε στον ισολογισμό τους ενώ είχαν χασουρα και θα την κατέγραφαν με κόκκινη μελάνη, τελικά παρουσιάζουν κέρδος και το καταγραφουν με  μαύρη μελάνη. Αλλοι το αποδιδουν στον «χαμό» και το κομφουζιο που κυριαρχεί αυτή τη μέρα των μεγάλων εκπτώσεων -στους δρόμους και στα καταστήματα. Πάντως ακόμα και στην Αμερική ως όρος καθιερώθηκε μετά το 1990 και προηγουμένως αναφερόταν σποραδικά.

πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.