Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

To It Girl στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Το it girl σας έχει συνηθίσει στο κέντρο, αλλά μερικές φορές αξίζει κι η σαραντάλεπτη διαδρομή στα πέριξ, όταν πρόκειται για κάτι ξεχωριστό!

Ένα κτίριο κόσμημα, 40 λεπτά με τα μέσα από το κέντρο της Αθήνας, είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και, φυσικά πέρα από το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για να το επισκεπτείτε. Από το 2013 που ξανάνοιξε τις πύλες του για το κοινό, μετά από μια ριζική ανακαίνιση, αποτελεί “λιμάνι στον πολιτισμό”.



Το θέατρο άνοιξε τη χειμερινή του σεζόν με μια παράσταση που πέρσι προκάλεσε αίσθηση, τον «Φάουστ» της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Ήταν ακόμη Σεπτέμβρης κι εγώ έψαχνα τα “ανοιχτά δρώμενα” σε Ηρώδειο και Θέατρο Βράχων, όταν η φίλη μου η Εύα μου μίλησε για την απόπειρα της Ευαγγελάτου με τα καλύτερα λόγια:“Σπάνια μια παράσταση σου δημιουργεί τόσες εικόνες, μουσικές, ακόμα και μυρωδιές…”, μου είπε, “Μην το χάσεις.”

Ομολογώ πως μου κέντρισε το ενδιαφέρον κι έσπευσα να κλείσω τα εισιτήρια. Σοφή απόφαση, καθώς ο “Φάουστ” θα έδινε μόνο 20 παραστάσεις και τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα ήδη από τις πρώτες μέρες της προπώλησης.

Ήμουν αρκετά περίεργη να δω πως αυτό το τόσο πολύπλοκο έργο, η λογοτεχνική “μετάβαση από το μεσαίωνα στην αναγέννηση” θα είχε μεταφερθεί στη σκηνή και πως θα δημιουργούσε τόσες εικόνες, οπτικές, ακουστικές και οσφρυτικές, στο θεατή, σύμφωνα με τα λεγόμενα της φίλης μου… Και καλό να μην ήταν, πάντα με συνάρπαζαν τα κόκκινα βελούδα κι η θέα από τα θεωρία, ειδικά όταν πρόκειται για το κορυφαίο ελληνικό θεατρικό κτίριο του 19ου αιώνα.


Τα “φοβάμαι λιγάκι εγώ αυτά τα βαριά”, αλλά η Ευαγγελάτου τα κατάφερε περίφημα. Λιτά σκηνικά, εξαιρετικοί φωτισμοί και μια κινησιολογία μελετημένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Ηθοποιοί και χορευτές εξαιρετικοί. Ο Κουρής -Φάουστ- στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, αλλά ο Πανταζάρας -Μεφιστοφελής- σε συνέπερνε, σε “διέβαλε” ως άλλος διάβολος. Μια παράσταση γεμάτη εικόνες -όλων των ειδών-… πολύ δυνατές!


Τί άλλο να πω; Πρέπει να υπάρχει ένας πολύ δυνατός λόγος, άλλωστε, για να δελεαστεί και να φτάσει ο θεατής μέχρη τον Πειραιά… Ο “Φάουστ” κατέβασε αυλαία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, αλλά το χειμερινό πρόγραμμα του θεάτρου είναι πολλά υποσχόμενο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.