Ο πρόεδρος εργαζομένων ΣΤΑΣΥ δήλωσε στο CNN Greece οτι υπάρχουν ευθύνες για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
Την εκτίμηση πως θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες σε όσους είχαν αναλάβει τη συντήρηση του συρμού λείανσης των γραμμών, ο οποίος συγκρούστηκε τα ξημερώματα της Τρίτης μετωπικά με συρμό του ΗΣΑΠ στη Γραμμή 1, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 41χρονος εργάτης και να τραυματιστούν άλλοι δύο, εκφράζει με δηλώσεις του στο CNN Greece ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) και εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης.
«Ο συρμός αυτός δεν ανήκε στη ΣΤΑΣΥ. Τον ενοικίασε η εταιρεία από εργολάβο, για να χρησιμοποιηθεί στη λείανση των σιδηροτροχιών. Αυτή η μηχανή έπρεπε να πληροί κάποιες προϋποθέσεις: Έπρεπε να γίνουν κάποια check lists, κάποιοι έλεγχοι ρουτίνας. Δηλαδή, έπρεπε να δοκιμαστεί και να τσουλήσει, για να το πούμε απλά, πάνω στις γραμμές της ΣΤΑΣΥ, ώστε να δοκιμαστούν τα φρένα και όλα όσα αφορούν την ασφάλεια του συρμού αλλά και του δικτύου. Αυτό δεν ξέρουμε εάν έγινε και πότε. Κι αν έγινε, το ερώτημα είναι γιατί δεν λειτούργησαν ούτε τα κανονικά φρένα αλλά ούτε και τα εφεδρικά. Άρα κάποιοι σίγουρα έχουν ευθύνες», υπογράμμισε με νόημα ο κ. Ρεβύθης.
Σε ερώτηση του CNN Greece, για το τι πιστεύει ο ίδιος ότι προκάλεσε το σιδηροδρομικό δυστύχημα ο κ. Ρεβύθης απάντησε:
«Δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά φρένα ή δεν είχε εφεδρικά φρένα ο υπηρεσιακός συρμός λείανσης. Αυτή η λοκομοτίβα ήταν από μία εταιρεία, από την οποία την είχε ενοικιάσει η ΣΤΑΣΥ. Την ώρα που οι εργάτες ολοκλήρωσαν την εργασία τους, ανακάλυψαν ο μηχανοδηγός και οι υπάλληλοι ότι ο συρμός δεν είχε φρένα. Το σημείο όπου βρισκόταν ο συρμός είχε κατηφόρα, στο σταθμό Κηφισιάς με κατεύθυνση προς Πειραιά. Τότε, άρχισε να ρολάρει επάνω στις ράγες ανεξέλεγκτος αναπτύσσοντας ταχύτητα περίπου 50 χλμ. / ώρα και τα φρένα δεν λειτούργησαν όπως θα έπρεπε, ούτε καν τα εφεδρικά. Σε όλους του συρμούς που έχουμε στη ΣΤΑΣΥ και έχουν φρένα από το 1970 και το 1980, εκτός από τα κανονικά υπάρχουν και εφεδρικά φρένα, δεύτερα και τρίτα. Για να γίνω πιο κατανοητός, φανταστείτε ένα αυτοκίνητο να έχουν σπάσει τα φρένα του και να τραβήξει κάποιος το χειρόφρενο».
Συνέχισε δε:
«Όταν η λειαντική μηχανή βρέθηκε στην κατηφόρα μετά το σταθμό Κηφισιάς ανέπτυξε ταχύτητα. Τη στιγμή που ο συρμός βρέθηκε στο Ηράκλειο, οι εργαζόμενοι ειδοποιήθηκαν ότι μπροστά στο σταθμό του Αγίου Νικολάου έχει τοποθετηθεί συρμός του ΗΣΑΠ ως ανάχωμα και θα γίνει μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Πήδηξαν οι εργαζόμενοι πάνω από το συρμό που βρισκόταν εν κινήσει, γιατί φοβήθηκαν τη μετωπική με τον συρμό-ανάχωμα και από εκείνη τη στιγμή η μηχανή άρχισε να κινείται ανεξέλεγκτα επάνω στις ράγες. Όταν έφτασε στο σημείο ανάμεσα στο σταθμό του Αγίου Νικολάου και αυτόν της Αττικής, έπεσε επάνω στο συρμό-ανάχωμα».
Τέλος, ερωτηθείς αναφορικά με τις επόμενες ενέργειες των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ο κ. Ρεβίθης είπε:
«Έχουμε ήδη ζητήσει εξηγήσεις από την εταιρεία, ώστε να μας πει τι ακριβώς έχει συμβεί. Οι Αρχές έχουν αναλάβει τη διερεύνηση του δυστυχήματος. Εμείς, τις επόμενες ημέρες θα προγραμματίσουμε κινητοποιήσεις, γιατί το θέμα αυτό πρέπει να αναδειχθεί. Ήταν ένα δυστυχήμα που χάθηκε άδικα ένας νέος άνθρωπος, μεροκαματιάρης. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι με ανευθυνότητα κάποιων ανθρώπων που θα έπρεπε να ελέγξουν την λειτουργικότητα της συγκεκριμένης μηχανής ότι χάθηκε τόσο άδικα μια ανθρώπινη ζωή».
Η ανακοίνωση του Κώστα Καραμανλή
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με ανάρτηση που έκανε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Τρίτη, εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του 41χρονου εργάτη που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα τα ξημερώματα, στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.
Παράλληλα ο ίδιος, τόνισε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος.
«Η σημερινή μέρα ξεκίνησε δυστυχώς με το πιο τραγικό νέο. Ένας νέος άνθρωπος έφυγε από τη ζωή την ώρα που έκανε τη δουλειά του. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του», αναφέρει σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Η ΣΤΑΣΥ και οι Αρχές ερευνούν με υπευθυνότητα τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος», προσθέτει.
Ερωτήματα από ΣΥΡΙΖΑ και ΓΣΕΕ
«Είμαστε συγκλονισμένοι από τον άδικο θάνατο του εργαζόμενου της ΣΤΑΣΥ κατά την ώρα του καθήκοντος», δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, εκφράζοντας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συναδέλφους του.
Ο Νίκος Παππάς ανέφερε ότι «δεν είναι η ώρα για την απόδοση ευθυνών», προσθέτοντας, ωστόσο, πως «τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες χάθηκε ο έλεγχος της μηχανής λείανσης πρέπει να απαντηθούν, καθώς και «αυτά για τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους».
Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει ευχές για ταχεία ανάρρωση στους δύο ακόμα τραυματίες εργαζόμενους.
«Πολλά και αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που κόστισε τη ζωή ενός εργαζομένου 41 ετών, ενώ δύο ακόμη εργαζόμενοι τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).
Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι οι υπεύθυνοι της ΣΤΑΣΥ μίλησαν για πρόβλημα στα φρένα του ειδικού οχήματος λείανσης, στο οποίο επέβαιναν οι τρεις εργαζόμενοι, «αλλά κανείς δεν έχει απαντήσει, μέχρι αυτήν την ώρα, γιατί παρουσιάστηκε το πρόβλημα, εάν και πότε είχε συντηρηθεί το όχημα, αν η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας».
«Περιμένουμε από τις αρμόδιες αρχές τη διερεύνηση του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών, όπου υπάρχουν. Έχουμε θρηνήσει αρκετούς εργαζόμενους και έχουμε τονίσει κατ' επανάληψη ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Είναι αδιανόητο να χάνονται ανθρώπινες ζωές εν ώρα εργασίας. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών να εντατικοποιήσουν και να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους, ώστε η λίστα με τα εργατικά δυστυχήματα στη χώρα μας επιτέλους να κλείσει», σημειώνει η ΓΣΕΕ.
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημαΗ Διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζουν την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών.
Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό.
Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.
Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος. Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑ.ΣΥ. σε συνεργασία με τις Αρχές.
Κυκλοφορία οχημάτων μεταξύ Oμόνοια - Πειραιά
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Χαιρέτας σήμερα η κυκλοφορία των συρμών θα γίνεται τοπικά μεταξύ Ομόνοια και Πειραιά και Ανω Πατήσια - Κηφισιά και στα δύο ρεύματα μέχρι να απελευθερωθούν οι γραμμές από τις μηχανές, κάτι που όπως είπε δεν είναι εύκολο να πει κανείς πόσο θα διαρκέσει η διαδικασία.
Αυτό θα το εκτιμήσει η ομάδα εκτροχιασμού που θα φροντίσει για τη μετακίνηση της μηχανής που είναι στις γραμμές, είπε και ανέφερε πως γίνεται συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ για την ενίσχυση των συγκοινωνιών στο τμήμα που δεν θα κυκλοφορούν συρμοί.
Ο ίδιος έδωσε συγχαρητήρια στους ανθρώπους της ΣΤΑΣΥ που ενήργησαν με αυτόν τον τρόπο και κατάφεραν να σταματήσουν την πορεία της μηχανής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.