Εδώ και δύο ημέρες η χώρα μας «φλερτάρει» όλο και πιο πολύ με την επιστροφή σε τετραψήφιο αριθμό κρουσμάτων παρά τις θυσίες των πολιτών,
των καταστηματαρχών, των εργαζόμενων σε αναστολή και σχεδόν όλου του ελληνικού λαού, που βλέπει πως από μόνο του ένα «σκληρό» lockdown, χωρίς να συνοδεύεται από μια σειρά άλλων μέτρων στην υγεία, την εκπαίδευση, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους χώρους εργασίας, δεν αρκεί για τον περιορισμό της πανδημίας.
Σταθερά λοιπόν η Ελλάδα στο τελευταίο διήμερο μετρά κρούσματα κορωνοϊού που υπερβαίνουν τα 800 , ενώ ιδιαίτερα στην Αττική ξεπερνούν τα 400, προκαλώντας προβληματισμό στην επιστημονική κοινότητα σχετικά με το άνοιγμα των δραστηριοτήτων.
Πιστός στο… ακορντεόν ο Μητσοτάκης
Κατά το σημερινό υπουργικό συμβούλιο, και αναφερόμενος στις επιδημιολογικές εξελίξεις, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι η απάντηση της κυβέρνησης σε ενδεχόμενο επιδείνωσης της κατάστασης «θα είναι πάντα δυναμική». «Μένουμε σε διαρκή επιφυλακή ώστε να παρεμβαίνουμε όταν αυτό χρειάζεται. Δεν είναι δηλαδή πολιτική “βλέποντας και κάνοντας”, είναι ακριβώς το αντίθετο: βλέπουμε ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Και σε όλα αυτά έρχεται και το καυτό πρόβλημα με πανευρωπαϊκές διαστάσεις που αφορά τα εμβόλια και τον περιορισμό των δόσεων, λόγω προβλημάτων που κατά δήλωσή τους αντιμετωπίζουν οι φαρμακευτικές βιομηχανίες των εμβολίων. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα αξιοποιεί στο έπακρο τις δόσεις εμβολίων που λαμβάνει, δίχως σπατάλες, και προχωρά την εκστρατεία εμβολιασμού με βάση τη στρατηγική που έχει καταστρώσει, καθώς έως σήμερα έχουν γίνει περισσότεροι από 221.000 εμβολιασμοί.
Έντονα προβληματισμένοι οι επιστήμονες
Με αυτές τις τάσεις να διαγράφονται στον επιδημιολογικό τομέα, έντονα ανήσυχοι εμφανίζονται σχεδόν όλοι οι επιστήμονες.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ , ο καθηγητής πνευμονολογίας και αντιπρόεδρος της ελληνικής πνευμονολογικής εταιρείας, Νίκος Τζανάκης, σημείωσε ότι ο αριθμός των κρουσμάτων είναι στην πραγματικότητα διπλάσιος ή ακόμα και τριπλάσιος εκτιμώντας ότι αυτή τη στιγμή στη χώρα υπάρχουν 30.000-50.000 ενεργά κρούσματα. Εξέφρασε δε τον φόβο μήπως η χώρα επιστρέψει επιδημιολογικά στα δεδομένα του Νοεμβρίου.
Πολύ λίγα τεστ για μια χώρα 10 εκατ. κατοίκων
«Η πολιτική των διαγνωστικών εξετάσεων εξακολουθεί να είναι μικρή. 30.000 τεστ σε πληθυσμό 10 εκατ. είναι πάρα πολύ μικρή, άρα δεν έχουμε την πραγματική εικόνα. Οι ασυμπτωματικοί ή αυτοί που έχουν λίγα συμπτώματα δεν ανακαλύπτονται. Εγώ πιστεύω ότι έχουμε διπλάσιο ή τριπλάσιο αριθμό από αυτά που διαγιγνώσκουμε καθημερινά που σημαίνει ότι αν έχουμε 2.000-2.5000 σε 15 μέρες, τότε μας δίνει ένα νούμερο ενεργών κρουσμάτων από 30.000 έως 50.000. Αυτό το πολύ βαρύ επιδημιολογικό φορτίο φοβίζει, γιατί αν το τρίτο κύμα ξεκινήσει, θα ξεκινήσει από ένα πολύ υψηλό σημείο με συνέπεια η πίεση στο υγειονομικό σύστημα θα είναι ίσως δυναμικότερη του Νοεμβρίου και των αρχών του Δεκεμβρίου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζανάκης.
Προτάσεις περιορισμού των μετακινήσεων
Σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει η κυβέρνηση για να ανακόψει την πορεία των κρουσμάτων ένας άλλος καθηγητής, ο Μανόλης Δερμιτζάκης, εξέφρασε την άποψη ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να περιορίσει την κινητικότητα. «Ενώ στο πρώτο lockdown οι ώρες που είχαμε στα SMS σήμαιναν κάτι και ο κόσμος νόμιζε ότι αυτό το διαχειρίζεται η κυβέρνηση και ελέγχει, τώρα διαπίστωσαν όλοι ότι μπορούν να στέλνουν πολλαπλά μηνύματα και να βγαίνουν έξω, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιορισμός κανένας. Αν τίθεται θέμα προσωπικών δεδομένων και δεν μπορεί η κυβέρνηση να ελέγχει ποιος βγαίνει, είναι εντελώς άχρηστη η χρήση του SMS. Εγώ προτείνω να περιοριστούν οι μετακινήσεις, με ποιο τρόπο θα το κάνει η κυβέρνηση δεν ξέρω», υπογράμμισε ο ίδιος.
Αλλά και ο καθηγητής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης προέβλεψε, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ότι τον επόμενο μήνα θα φτάσουμε σε τετραψήφιο αριθμό ημερήσιων κρουσμάτων.
«Αν προχωρήσουμε με τα ανοίγματα που έχουμε σχεδιάσει και με την ύπαρξη της μετάλλαξης στην κοινότητα, υπάρχει πολύ σοβαρή αύξηση στα πάνω από 2.000 μέσα στο Μάρτιο», προειδοποίησε ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, τονίζοντας ότι, «με τα σημερινά στοιχεία, ακόμα και με τη μετάλλαξη, δεν θα φτάσουμε τόσο ψηλά».


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.