Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

Η κυβέρνηση "τρέχει" το σχέδιο των ιδιωτικοποιήσεων

Τι προβλέπει το σχέδιο των ιδιωτικοποιήσεων, το αποκαλούμενο "Asset Development Plan", που ως παράρτημα ψηφίστηκε από τη Βουλή με το νέο μνημόνιο στις 14 Αυγούστου και έχει ημερομηνία 30 Ιουλίου 2015. 

Το συγκεκριμένο παράρτημα του μνημονίου ψηφίστηκε στη Βουλή, χωρίς ποτέ να φτάσει στα χέρια των βουλευτών, όπως και το δεύτερο παράρτημα, το οποίο αφορά στις ρυθμίσεις που πρέπει να προχωρήσει το Δημόσιο για τις ιδιωτικοποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι πλέον εγκεκριμένο τόσο από το αρμόδιο συμβούλιο υπουργών, αλλά και τη Βουλή, όπως απαιτούσαν οι δανειστές.

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να προχωρήσουν σε ένα καταιγισμό πρωτοβουλιών και ενεργειών προκειμένου να αξιοποιηθούν τα περιουσιακά στοιχεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Ταμείο.

Ήδη η κυβέρνηση υπέγραψε την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στη γερμανική εταιρεία Fraport και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 14ης Αυγούστου.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη εγκρίνει από τις 30 Ιουλίου το εν λόγω σχέδιο ενώ σύμφωνα με το νέο μνημόνιο η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει όλο το σχέδιο αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που είχε στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2014 και να προβεί σε όλες τις ενέργειες για να προχωρήσουν οι τρέχοντες και οι νέοι διαγωνισμοί και να ολοκληρωθούν οι συναλλαγές σε όσους έχουν κατοχυρωθεί προτιμητέοι επενδυτές.

Στο Asset Development Plan περιγράφονται αναλυτικά ενέργειες και εκκρεμότητες και μάλιστα με χρονολογική σειρά: έτσι το σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων "τρέχει" αρχής γενομένης από τα Περιφερειακά Αεροδρόμια και μετά σειρά παίρνουν Ελληνικό, Αστέρας Βουλιαγμένης, Αφάντου στη Ρόδο, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco, Αερολιμήν Αθηνών, Ποσείδι Χαλκιδικής, Κέντρο Ιππασίας Μαρκόπουλου, ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων (σειρές ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV) μαρίνες, Εγνατία Οδός, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, άλλα ακίνητα και το σχέδιο τιτλοποίησης ή ανάλογης εκμετάλλευσης χαρτοφυλακίου ακινήτων.

Την ίδια ώρα, όπως περιγράφεται στο αναλυτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας "Καθημερινή" μπαίνει «πάγος» στο σχέδιο πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τουλάχιστον μέχρις ότου αυτά να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι κεφαλαιακές ανάγκες αναδιάρθρωσης.

Στο αναλυτικό σχέδιο αξιοποίησης (Asset Development Plan) που συμφωνήθηκε με τους δανειστές περιλαμβάνεται σε ένα κείμενο 27 σελίδων το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης 21 περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, τα περισσότερα από τα οποία θα περάσουν στο νέο ταμείο που συμφωνήθηκε προ ημερών με τους δανειστές, καθώς και της ακίνητης περιουσίας.

Για τους νέους διαγωνισμούς προβλέπεται πως η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα ξεκινήσει το Δεκέμβριο, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προβλέπεται η πρόσληψη νέων συμβούλων τον Σεπτέμβριο.

Ελληνικό και Αστέρας στην πρώτη γραμμή

Για τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Asset Development Plan αναφέρεται ο μακρύς κατάλογος εκκρεμοτήτων για το Ελληνικό (όπως η μετακόμιση υπηρεσιών που στεγάζονται, η απόφαση για το τι θα γίνει με την άδεια καζίνο, η σύσταση ειδικής υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημοσίων δικτύων, κλπ).

Για τον Αστέρα υποστηρίζεται πως οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2016, χωρίς να γίνεται καμία αναφορά για την αλλαγή στάσης του επενδυτή που αρχικά είχε προσφέρει 400 εκ. ευρώ και φέρεται να έχει διαφοροποιηθεί μετά την απορριψη του ειδικού χωροταξικού σχεδίου από το ΣτΕ.

Κατά πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί με τους επενδυτές η χωροθέτηση των 8 από τις 13 βίλες που θέλουν να κτίσουν και τώρα παζαρεύουν "ατύπως" με τις αρμόδιες αρχές που θα κατασκευαστούν οι υπόλοιπες πέντε!

Για το ακίνητο Αφάντου στη Ρόδο εξηγείται πως για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή (στο διαγωνισμό για τα δύο τμήματα του οικοπέδου είχαν επικρατήσει δύο επενδυτές) απαιτείται η έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ), με πιθανή ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής τις 31 Δεκεμβρίου 2015.

Για τον ΔΕΣΦΑ αναμένεται η διαβούλευση με την Κομισιόν και την Socar για την διευθέτηση της υπόθεσης. Η εταιρεία από το Αζερμπαϊτζάν μπορεί πλέον να αποκτήσει το 49% των μετοχών και όχι το 66% που προέβλεπε ο διαγωνισμός στον οποίο επικράτησε. Στο κείμενο αναφέρεται πως οι Αζέροι μπορούν να μεταβιβάσουν το υπόλοιπο 17% είτε στο ελληνικό δημόσιο, είτε σε τρίτο επενδυτή. Εκκρεμεί, όμως, η απάντησή τους όπως και η διαπραγμάτευση με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Για τη ΔΕΗ αναφέρεται ως ενδεχόμενη η πώληση του 17% εντός του 2016 και αποφάσεις για την ευρύτερη στρατηγική έως τα τέλη του 2016.

Για ΟΛΠ και ΟΛΘ επισημαίνονται οι εκκρεμότητες με τις κεντρικές συμβάσεις παραχώρησης που πρέπει να υπογράψουν οι δύο οργανισμοί με το ελληνικό δημόσιο προ της πώλησης. Ειδικά για τον ΟΛΘ εκκρεμεί και το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού (Port Master Plan). Προϋπόθεση για να προχωρήσουν και οι δύο διαγωνισμοί είναι το προεδρικό διάταγμα για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

Προβλέπεται επίσης πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ σε χρόνο πάντως που δεν προσδιορίζεται ρητά.

Ακόμα προβλέπεται νέα διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ με επανεξέταση των εναλλακτικών επιλογών.

Ο ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο προβλέπεται να έχει κλείσει μέχρι τον Μάρτιο του 2016. Οι επόμενες ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων θα πρέπει να έχουν βγει μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Για τις Μαρίνες ειδικά του Αλίμου αλλά και της Χίου και των άλλων υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται η πρόσληψη νέων συμβούλων έως τα τέλη του 2015 και η προκήρυξη νέων διαγωνισμών. Ειδικά για την Πύλο όπου τρέχει διαγωνισμός με δυο υποψηφίους θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές έως τον Δεκέμβριο του 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.