Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό, τραμ και λεωφορεία την Τετάρτη η Αθήνα
Δύκολες αναμένονται οι μετακινήσεις την Τετάρτη στην Αθήνα μετά την απόφαση των εργαζομένων στα Μέσα Μεταφοράς να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία που προκήρυξε το ΕΚΑ.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
Στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας την Τετάρτη 21/9 θα συμμετάσχουν τα σωματεία εργαζόμενων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις ΔΕΚΟ.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με απόφαση των συνδικάτων αναμένεται να τραβήξουν χειρόφρενο λεωφορεία και τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας στις 5 το πρωί έως και τη λήξη της ενώ δεν θα κυκλοφορήσουν οι συρμοί του μετρό και στις 3 γραμμές του.
“Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων” αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ.
Οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
Η ανακοίνωση του ΕΚΑ – Τα αιτήματα
Το Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, σε έκτακτη συνεδρίασή του, αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης Απεργίας για την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ που πλήττονται από το εν λόγω σχέδιο νόμου.
Με το προαναφερόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
● Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
● Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
● Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
● Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
● Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
● Φαλκιδεύει τη δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
● Επιτρέπει την παροχή συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες σε μόνιμη βάση.
● Εκποιεί περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου κατά τη βούληση του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών.
● Εξαιρεί από το δίκαιο των Δημοσίων Συμβάσεων για την ΕΕΣΥΠ και τις λοιπές θυγατρικές της.
● Ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ.
Απαιτούμε:
● Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών περί Εταιρικής διακυβέρνησης των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας κλπ. που έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
● Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών.
● Άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί.
● Κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ.
● Επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης.
Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.