Ο κορονοϊός άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών
Το ημερολόγιο έδειχνε 3 Μαΐου 2021 και η εστίαση ανέβαζε ξανά ρολά μετά το πολύμηνο lockdown το οποίο επέβαλε ο κορονοϊός.Όλοι έδειχναν να περιμένουν με ανυπομονησία τον πρώτο καφέ και το πρώτο ποτό σε τραπέζι. Ενάμιση μήνα όμως μετά ο ενθουσιασμός έχει φύγει και η επιστροφή στην κανονικότητα για τον 2ο μεγαλύτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας με 80.000 επιχειρήσεις και 432.000 εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων και των απασχολούμενων επαγγελματιών, φαίνεται πως ακόμη… αργεί. Οι συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν όπως επίσης και τα στέκια τους. Η κίνηση δεν είναι η αναμενόμενη για την εποχή πόσο δε μάλλον μετά από τόσους μήνες καραντίνας.
Η κατάσταση που επικρατεί στην Αθήνα είναι σίγουρα διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια, ιδίως από το 2019 με το οποίο συγκρίνουμε τα δεδομένα για να εκτιμήσουμε την κίνηση στην εστίαση, επισημαίνει μιλώντας στο Newsbeast o εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Σωματείου Καταστημάτων-Καταναλωτών Εστίασης & Διασκέδασης Γιώργος Ζουριδάκης.
«Οι επιχειρηματίες ξεκίνησαν με άλλη δυναμική. Περίμεναν πως τα καταστήματα θα είναι συνεχώς γεμάτα αλλά αυτό παρατηρούμε πως δεν συμβαίνει» υπογραμμίζει.
Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχουν υποστεί όσοι διαθέτουν καφετέριες και εστιατόρια στο κέντρο της πρωτεύουσας καθώς ακόμη δεν έχει φτάσει το τουριστικό «κύμα», σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΚΕΔΙ που τονίζει πως η εικόνα όμως είναι πολύ καλύτερη στις γειτονιές και στα πιο συνοικιακά μαγαζιά.
«Για παράδειγμα στο Παγκράτι που έχει αρκετούς μόνιμους κατοίκους, στη Νέα Σμύρνη όπως επίσης και στην Κηφισιά και το Χαλάνδρι ο κόσμος βγαίνει» αναφέρει ο Γιώργος Ζουριδάκης εξηγώντας πως όπως είναι λογικό οι περισσότεροι καταναλωτές βγαίνουν το Σαββατοκύριακο.
Εστίαση: «Έντονη η έλλειψη τουριστών από τις καφετέριες και τα εστιατόρια του κέντρου»
«Στο κέντρο είναι έντονη η έλλειψη των τουριστών. Στην Πλάκα που οι επιχειρηματίες έχουν αρκετά υψηλά ενοίκια και ”παλεύουν” κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους βλέπουμε ότι η κίνηση είναι μειωμένη ιδίως τις καθημερινές και ενισχύεται λίγο το Σαββατοκύριακο» επισημαίνει.
«Έντονη μπορούμε να πούμε πως παρατηρείται να είναι η κίνηση στα παραθαλάσσια μέρη της Αττικής από τον Πειραιά μέχρι και τον Ωρωπό. Ο κόσμος πάει θάλασσα και την επιλέγει για να περάσει χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια του, κάνει το μπάνιο του, πίνει τον καφέ του και μπορεί να κάτσει και για φαγητό» συμπληρώνει.
«Τα μεγάλα καταστήματα έχουν πρόβλημα, αδυνατούν να γεμίσουν»
Όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Σωματείου Καταστημάτων-Καταναλωτών Εστίασης & Διασκέδασης τα μεγάλα καταστήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα καθώς αδυνατούν να γεμίσουν.
«Παράλληλα βλέπουμε είναι πως συνήθειες των πολιτών έχουν αλλάξει. Αυτό αποδεικνύεται από το ότι πλέον το take away τους έγινε συνήθεια. Παίρνουν έναν καφέ στο χέρι και φεύγουν. Δεν κάθονται όπως παλιά με τις ώρες στην καφετέρια και δεν προτιμούν τα μεγάλα, πολυτελή εστιατόρια. Μπορούμε να πούμε πως ο κορονοϊός έκανε τους πολίτες να αποζητούν έναν πιο απλό τρόπο διασκέδασης» υπογραμμίζει ο Γιώργος Ζουριδάκης συμπληρώνοντας: «Θεωρούσαμε πως η μουσική θα έπαιζε σημαντικό ρόλο αλλά είδαμε πως τελικά δεν ίσχυε κάτι τέτοιο».
«Βέβαια τις τελευταίες 10 ημέρες δεν μπορούμε να έχουμε σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα λόγω του καιρού. Τώρα που η θερμοκρασία ανεβαίνει και οι βροχές σταμάτησαν αναμένουμε πως οι πολίτες θα βγουν περισσότερο» αναφέρει κλείνοντας.
newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.