To 1994 η ΕΟΚ γίνεται Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Νέλσον Μαντέλα εκλέγεται πρόεδρος της Νοτίου Αφρικής και το βραβείο Νόμπελ για την ειρήνη απονέμεται στους Αραφάτ, Ραμπίν και Πέρες.
Εκείνη τη χρονιά η IWC δημιούργησε τον Fliegerchronograph Keramik (ref. 3705), τον πρώτο χρονογράφο αεροπορίας της εταιρείας με κάσα από μαύρο κεραμικό.
Παρά τη χρήση αυτού του ιδιαίτερα πρωτοποριακού υλικού και τη λιτή σχεδιαστική του γραμμή, ο χρονογράφος αυτός δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Κυκλοφόρησαν αρχικά περίπου 1.000 ρολόγια και λίγα χρόνια μετά η παραγωγή του διακόπηκε. Ο Fliegerchronograph Keramik είναι ένα από τα πολλά διαμαντάκια που κρύβονται στα αρχεία IWC στα 152 χρόνια που βρίσκεται στο προσκήνιο της ωρολογοποιίας.
Και μπορεί η μάρκα να ταυτίζεται με εμβληματικά μοντέλα όπως το Big Pilot ή ο χρονογράφος Portugieser, έχει όμως στη φαρέτρα της πραγματικούς θησαυρούς. Ένας από αυτούς αποδείχθηκε ότι είναι το μοντέλο με τον κωδικό 3705, το οποίο, ενώ βρισκόταν στην αφάνεια, ανακαλύφθηκε εκ νέου 25 χρόνια μετά τη γέννησή του.
Οι φίλοι της IWC, οι συλλέκτες και οι φανατικοί λάτρεις των ρολογιών αεροπορίας γοητεύθηκαν από τον χρονογράφο Black Flieger, όταν αυτός επανεμφανίστηκε σε άρθρα εξειδικευμένων blogs ωρολογοποιίας.
Ήταν η καθαρότητα των γραμμών του, η ωραία, διαχρονική του γεωμετρία αλλά και οι ευκρινείς φωσφορίζοντες δείκτες και οι μεγάλοι αραβικοί αριθμοί που με την πάροδο του χρόνου είχαν αποκτήσει ένα ζεστό πορτοκαλί χρώμα, που το έκαναν να ξεχωρίζει.
Όταν μάλιστα ένα τέτοιο ρολόι από την προσωπική συλλογή του πρώην διευθυντή της IWC, Günter Blümlein, δημοπρατήθηκε για το εντυπωσιακό ποσό των 53.370 δολαρίων ΗΠΑ, το ενδιαφέρον των μυημένων εκτοξεύθηκε. Βεβαίως αυτό που κάνει το 3705 τόσο σημαντικό δεν είναι μόνο ότι είναι ένα ιστορικό pilot ρολόι, μέρος της κληρονομιάς της IWC.
Είναι και μία ζωντανή απόδειξη της τεχνογνωσίας και του πάθους για καινοτομία που ανέκαθεν διέκριναν τη μάρκα. Η ενασχόληση με ένα δύσκολο στην επεξεργασία του υλικό υψηλής τεχνολογίας, όπως είναι το οξείδιο του ζιρκονίου, αυτό που όλοι σήμερα γνωρίζουμε ως κεραμικό, δεν ήταν κάτι το σύνηθες τη δεκαετία του 1980.
Το νέο Pilot’s Watch Chronograph Edition “Tribute to 3705” (Ref. 387905) που μόλις κυκλοφόρησε σε 1.000 συλλεκτικά αντίτυπα, είναι ένας φόρος τιμής σε εκείνο το εξαιρετικό ρολόι. Αισθητικά είναι πολύ κοντά με το πρωτότυπο, κυρίως όσον αφορά το ασπρόμαυρο καντράν του. Μόνο που πλέον οι δύο μετρητές 30 λεπτών και 12 ωρών του χρονογράφου είναι τοποθετημένοι στις θέσεις ώρας 12 και 9 και στο 6 τρέχει αδιάκοπα ο μικρός δείκτης των δευτερολέπτων. Όπως και στο πρωτότυπο, στο 3 εμφανίζεται σε διπλό παράθυρο η ημέρα και η ημερομηνία.
Δύο είναι οι σημαντικές διαφορές ανάμεσα στο πρωτότυπο και στο καινούριο μοντέλο.
Η πρώτη αφορά το υλικό κατασκευής. Ενώ στο 3705 ήταν το μαύρο κεραμικό, στον σύγχρονο απόγονό του η κάσα των 41 mm, τα μπουτόν του χρονογράφου και το κούμπωμα στο λουράκι είναι κατασκευασμένα από Ceratanium®, ένα αποκλειστικό υλικό της IWC, το οποίο συνδυάζει τις αρετές του τιτανίου (ελαφρύ και στιβαρό) και του κεραμικού (εξαιρετικά σκληρό και ανθεκτικό στις εκδορές). Στο πρώτο στάδιο, τα μέρη της κάσας δημιουργούνται από ένα ειδικό μείγμα τιτανίου. Στη συνέχεια, περνούν από μια διαδικασία ψησίματος σε φούρνους κατά τη διάρκεια της οποίας συντελείται μια μετατροπή φάσης και η επιφάνεια του υλικού αποκτά ιδιότητες όμοιες με του κεραμικού.
Η δεύτερη διαφορά αφορά τον μηχανισμό. Ενώ το πρωτότυπο 3705 έκρυβε μέσα του τον αυτόματο μηχανισμό Valjoux 7750, το νέο Pilot’s Watch Chronograph Edition “Tribute to 3705” φιλοξενεί τον Calibre 69380, έναν τελευταίας γενιάς manufacture μηχανισμό κατασκευασμένο στο Schaffhausen. Διαθέτει κλασική σχεδίαση με τροχό τύπου στήλης (column-wheel) και προσφέρει ενεργειακή αυτονομία 46 ωρών.
Το ρολόι είναι όπως προαναφέραμε limited edition 1.000 τεμαχίων και διατίθεται αποκλειστικά μέσω του iwc.com, του wechat, του YNAP και του flagship store στο Tmall.
Περισσότερες πληροφορίες για την IWC
εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.