Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Έρχεται το 2022 ο «Τιτανικός II», 110 χρόνια μετά το θρυλικό ναυάγιο


Η ναυτιλιακή εταιρεία Blue Star Lines σχεδιάζει το 2022 -110 χρόνια μετά το ναυάγιο του «Τιτανικού»- να στείλει ένα παρόμοιο σκάφος στο παρθενικό του ταξίδι.


Ο «Τιτανικός II» θα εκτελεί κυρίως τη διαδρομή μεταξύ Σαουθάμπτον και Νέας Υόρκης. 

«Η Blue Star θέλει να δημιουργήσει μια αυθεντική εμπειρία του Τιτανικού» δήλωσε ο Αυστραλός δισεκατομμυριούχος Κλάιβ Πάλμερ.

Το πολυτελές εσωτερικό και οι καμπίνες θα διαμορφωθούν όπως του  «Τιτανικού», αλλά με σύγχρονη τεχνολογία, καλύτερη ασφάλεια και συστήματα πλοήγησης του 21ου αιώνα.

Ακόμα και τα τέσσερα διάσημα φουγάρα θα υπάρχουν στο νέο πλοίο, παρόλο που ο «Τιτανικός II» δεν θα κινείται πλέον με κάρβουνο, αλλά με ντίζελ. 

Η ναυπήγηση του πλοίου θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2022.

Στο Λονδίνο, ο Πάλμερ παρουσίασε τις λεπτομέρειες του νέου πλοίου, με εννέα καταστρώματα και 840 δωμάτια, τα οποία θα μπορούν να φιλοξενήσουν 2.400 επιβάτες και 900 μέλη πληρώματος. 

Το πλοίο θα καλύπτει κυρίως τη διαδρομή του Βόρειου Ατλαντικού, ενώ το καλοκαίρι θα κατευθύνεται τακτικά και σε άλλους προορισμούς, όπως το Ντουμπάι.

Ο  «Τιτανικός » βυθίστηκε  στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη στις 14 Απριλίου 1912, στέλνοντας στο θάνατο 1.515 από τους 2.000 επιβαίνοντες.

ΠΗΓΗ

Τιτανικός ΙΙ: Η επιστροφή του θρύλου των θαλασσών

Είναι η ενσάρκωση του οράματος του Κλάιβ Πάλμερ, ενός ζάμπλουτου αλλά και εκκεντρικού Αυστραλού ιδιοκτήτη ορυχείων. 

Είναι πλοίο-θρύλος που εδώ και εκατό χρόνια έχει εμπνεύσει εκατοντάδες συγγραφείς και σκηνοθέτες, στηρίζει μια βιομηχανία θεάματος αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ετησίως και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να συναρπάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.



Ο «Τιτανικός» βυθίστηκε τα ξημερώματα της 15ης Απριλίου 1912, συμπαρασύροντας στην άβυσσο περισσότερους από 1500 ανθρώπους. 

Ο «Τιτανικός ΙΙ», ο οποίος ήδη ναυπηγείται στην Κίνα και θα ολοκληρωθεί το 2016, θα είναι ένα ακριβές αντίγραφό του, τόσο στην εξωτερική του όψη και τις διαστάσεις, όσο και στην πολυτέλεια των εσωτερικών του χώρων.



«Η μόνη εξωτερική διαφορά με τον άτυχο Τιτανικό είναι ότι θα είναι λίγο πιο πλατύς για μεγαλύτερη ευστάθεια και έχει αρκετές σωσίβιες λέμβους για όλους, επιβάτες και πλήρωμα», σχολίασε με μάλλον σκωπτική διάθεση ο Μάρκου Κανέρβα, ο Φινλανδός αρχιναυπηγός που σχεδίασε το νέο Τιτανικό και συμπλήρωσε: 

«Θα είναι εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και θα είναι το πιο ασφαλές κρουαζιερόπλοιο του κόσμου όταν ολοκληρωθεί». 

Ο Πάλμερ πάντως στην παρουσίαση του «Τιτανικού ΙΙ» στη Νέα Υόρκη απέφυγε να τον χαρακτηρίσει «αβύθιστο», ίσως έχοντας στο μυαλό του την ύβρη που διέπραξαν οι ιδιοκτήτες του πρώτου Τιτανικού και περιορίστηκε να δηλώσει ότι «όλα τα πλοία βυθίζονται αν τους ανοίξεις μια τρύπα».



Ταξίδι στο χρόνο

Με πλήρωμα 900 ατόμων και δυνατότητα φιλοξενίας 2435 επιβατών, ο «Τιτανικός ΙΙ» δε θα είναι απλά ένα υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο, αλλά πολύ περισσότερο μια χρονομηχανή. 

Η Χέλεν Μπένζιγκερ, δισέγγονη της Μόλι Μπράουν, η οποία επέζησε από το πιο διάσημο ναυάγιο, είναι τουλάχιστον ενθουσιώδης: 

«Θα είναι σαν να γυρίζουμε το ρολόι 100 χρόνια πριν την εποχή μας» παρατήρησε στην παρουσίαση, στην οποία είχε προσκληθεί από τον ίδιο τον Πάλμερ για να προσδώσει μια ακόμα σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν.



Η σημασία στη λεπτομέρεια

Ο Αυστραλός μεγιστάνας δε φείσθηκε εξόδων και αναζήτησε ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια στην ανασύνθεση των εσωτερικών χώρων. 

Καμπίνες, χαμάμ, σαλόνια, εστιατόρια, γυμναστήρια, πισίνες, ακόμα και το διάσημο κεντρικό κλιμακοστάσιο, κατασκευάζονται με βάση τα αυθεντικά σχέδια, αυτή τη φορά όμως όχι στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας, όπως ο πρώτος Τιτανικός, αλλά στα ναυπηγεία Τζινλίνγκ της Κίνας. 



Το μενού θα είναι βασισμένο στα αντίστοιχα του 1912, με τις διακρίσεις ανάμεσα στους επιβάτες της πρώτης και της τρίτης θέσεις να αντικατοπτρίζονται στην ποικιλία των εδεσμάτων: 

Εκλεκτά πιάτα, σπάνια κρασιά και σαμπάνιες για τους πρώτους, σούπες, πατάτες και αρακάς για εκείνους που θέλουν να γευθούν τα πιάτα των φτωχών μεταναστών που βρίσκονταν στην τρίτη θέση, ελπίζοντας για ένα καλύτερο μέλλον στο Νέο Κόσμο που δεν έφτασαν όμως ποτέ.  

Οι σύγχρονες ανέσεις θα είναι βέβαια και εκείνες παρούσες: Ελικοδρόμιο, σύγχρονη νοσοκομειακή μονάδα, οικολογικός κλιματισμός, ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, υπερσύγχρονος ηλεκτρονικός εξοπλισμός ελέγχου πλεύσης αλλά και πανίσχυροι αεριοστρόβιλοι που θα εξασφαλίζουν την πρόωσή του είναι μερικά από τα «αγγίγματα» της εποχής μας στον «Τιτανικό ΙΙ».



Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές των εισιτηρίων για το παρθενικό ταξίδι του, ο Πάλμερ δήλωσε ότι έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις 40.000 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και κάποιοι που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακόμα και ένα εκατομμύριο δολάρια για να εξασφαλίσουν το «μαγικό χαρτάκι» για τον πρώτο απόπλου.

Ποιος είναι ο Κλάιβ Πάλμερ

Αυτοδημιούργητος, αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, εκκεντρικός, αρέσκεται να τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας, με ένα σύντομο αλλά ταραχώδες πέρασμα από την πολιτική σκηνή της χώρας του και πάνω απ’ όλα δισεκατομμυριούχος, αν και στη λίστα Forbes η προσωπική του περιουσία μόλις… αγγίζει τα 800 εκατομμύρια. 

Αυτός είναι ο 59χρονος Κλάιβ Πάλμερ, ο οποίος εκτός από την εκμετάλλευση ορυχείων στην Αυστραλία έχει ένα στόλο 100 αυτοκινήτων-αντίκες, 150 καθαρόαιμα άλογα, πέντε ιδιωτικά τζετ και μια μεγάλη συλλογή απολιθωμάτων από δεινόσαυρους. 

Έχει αναπτύξει έντονη κοινωφελή δραστηριότητα και ενισχύει, πολλές φορές μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, οργανισμούς προστασίας ανηλίκων και ατόμων με αναπηρίες. 

Το Μάρτιο του 2012 κατηγόρησε την οικολογική οργάνωση Greenpeace ότι χρηματοδοτείται από τη CIA, επειδή αντιμαχόταν τη μεταλλευτική του εταιρία, αλλά δεν κατάφερε να αποδείξει τα λεγόμενά του. 

Δεν είναι λίγοι πάντως εκείνοι που τον θεωρούν ματαιόδοξο και επιδειξιομανή. Ο ίδιος πάντως απαντάει ότι «δεν είναι εκκεντρικό να θέλω να ναυπηγήσω ένα πλοίο-θρύλο».

bluestarline.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.