Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Καυτές μπίζνες με το παγωμένο γιαούρτι στην Ελλάδα (Frozen Yogurt)

Το «who is who» της αγοράς, οι παίκτες, η αλματώδης ανάπτυξη και τα κέρδη
Οι παραδοσιακές παγωτοβιομηχανίες που έως τώρα μοιράζονταν τα περίπου 300 εκατ. ευρώ της ελληνικής αγοράς παγωτού απέκτησαν έναν μεγάλο ανταγωνιστή φέτος το καλοκαίρι.

Είναι οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται εντατικά αυτήν την περίοδο τη νέα μόδα του παγωμένου γιαουρτιού (frozen yogurt), το concept του οποίου προβάλλει ως η πλέον επιτυχημένη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη επενδυτική πρόταση για το 2012 σε μια καταναλωτική αγορά που πνέει τα λοίσθια.

Τα επώνυμα καταστήματα που εμπορεύονται παγωμένο γιαούρτι ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια τούς τελευταίους μήνες στους εμπορικούς δρόμους των πιο εύπορων περιοχών της Αττικής και των μεγάλων πόλεων της περιφέρειας και κατακλύζουν εμπορικά κέντρα και τουριστικούς προορισμούς.

Παρότι οι πρώτες προσπάθειες εκμετάλλευσης τέτοιων σημείων πώλησης, κυρίως μέσω franchising, δεν έχουν κλείσει ακόμη χρόνο, ήδη ο αριθμός τους σε όλη την Ελλάδα εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100, ενώ, αν η αγορά συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς, αναμένεται ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα έχουν διπλασιαστεί, καθώς το προϊόν -παρότι ακριβό- «πουλάει».

Το παγωμένο γιαούρτι λειτούργησε τα δύο τελευταία χρόνια ως πρόταση διεξόδου από την κρίση για κάποιους που διέθεταν κεφάλαιο, με αποτέλεσμα σήμερα στην αγορά να υπάρχουν πολλοί παίκτες, άλλοι αξιόλογοι και άλλοι «αλεξιπτωτιστές». Προϋπόθεση, ωστόσο, για τη μακροημέρευση αυτών των επενδύσεων είναι να μην ξεφουσκώσει απότομα η όψιμη μόδα της κατανάλωσης παγωμένου γιαουρτιού, που ουσιαστικά άρχισε να γνωρίζει πιένες από πέρυσι, όταν μπήκαν στην ελληνική αγορά οι πρώτες επώνυμες αμερικανικές, καναδικές και ιταλικές αλυσίδες.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα των καταστημάτων frozen yogurt είναι το σχετικά χαμηλό κόστος αρχικής επένδυσης, που ξεκινά, σύμφωνα με τους δικαιοπαρόχους, από 50.000-60.000 ευρώ για μια επώνυμη αλυσίδα, σε συνδυασμό με την προσδοκία ικανοποιητικών μικτών αποδόσεων, που μπορεί να κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε 2.000-3.000 ευρώ ημερησίως, σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις ενός κεντρικού καταστήματος. Πλεονέκτημα αποτελεί, επίσης, το διαχειρίσιμο κόστος πρώτων υλών (20%-30% του κόστους) και οι μικρές ανάγκες για προσωπικό.

Μειονέκτημα, το οποίο, πάντως, δεν φαίνεται να πτοεί τους χιλιάδες καταναλωτές που το προτιμούν ως μια υγιεινή ή διαιτητική επιλογή, είναι οι υψηλές τιμές του παγωμένου γιαουρτιού, που ξεκινούν από 2,70 ευρώ για ένα μικρό κύπελλο και φτάνουν μέχρι τα 7-8 ευρώ στα πιο ακριβά σημεία πώλησης. Μια μέση τιμή, πάντως, κυμαίνεται στα 4-5 ευρώ, που σημαίνει πως, για να φτάσει κάποιο κατάστημα σε έσοδα 2.000 ευρώ την ημέρα, πρέπει να εξυπηρετεί 500 πελάτες.

Η μόδα του παγωμένου γιαουρτιού στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2010 από τη Froyo, που αποτέλεσε το πρώτο yogurt bar στην Αθήνα (Ερμού και Καπνικαρέας). Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 4 καταστήματα: σε Ερμού, Μαρούσι, Αγία Παρασκευή και Κέα.

Το γιαούρτι που χρησιμοποιεί είναι ελληνικό και παράγεται σε ιδιωτικό της τυροκομείο. Το κόστος επένδυσης αφορά κατάστημα 35-110 τ.μ. και ξεκινά από 45.000 ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.