Εντονος προβληματισμός, αλλά και ανησυχία, κυριαρχεί στα ηγετικά κλιμάκια της ΝΔ μετά το Eurogroup της 20ής Μαρτίου και όσων ακολούθησαν της συνεδρίασης, αφού, όπως τονίζουν, «κανείς δεν ξέρει αν, πότε και πώς θα κλείσει η αξιολόγηση», ενώ ταυτόχρονα εντοπίζουν «παρασκηνιακές διαδρομές» πίσω από την ανακίνηση του θέματος της αυξημένης πλειοψηφίας ή της συνυπογραφής του πακέτου των μέτρων «αν και γνώριζαν την κατηγορηματική θέση του Κυρ. Μητσοτάκη».
Κύκλοι της οδού Πειραιώς, μετά τη συνεδρίαση του Eurogroup της Δευτέρας, σημείωναν πως «άλλη μια ημερομηνία, που τέθηκε ως στόχος από τον πρωθυπουργό, πέρασε χωρίς καμία πρόοδο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης» και τόνιζαν ότι «συμφωνία ούτε υπήρξε, ούτε υπάρχει, ούτε ξέρουμε αν, πότε και με ποιους όρους θα υπάρξει».
Ταυτόχρονα εξέφραζαν την ανησυχία τους για την «παρελκυστική τακτική» τόσο της κυβέρνησης όσο και μερίδας των δανειστών, υποστηρίζοντας ότι «το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι εξακολουθούν τη συγκεκριμένη στρατηγική, τη στιγμή που η οικονομία έχει αποσταθεροποιηθεί και η χώρα μπαίνει ξανά σε περιπέτειες».
Βασική επιδίωξη
Συνεργάτες του Κυρ. Μητσοτάκη εκτιμούν ότι ο κ. Τσίπρας θα επιδιώξει τη «σαλαμοποίηση» της αξιολόγησης, ώστε τον Απρίλιο ή τον Μάιο να κλείσει ένα μέρος της συμφωνίας και να παραπέμψει την επίλυση των διαφορών και το τελικό κλείσιμο της αξιολόγησης μετά της γερμανικές εκλογές τον προσεχή Σεπτέμβριο. Στη ΝΔ εκτιμούν ότι ο σχεδιασμός αυτός του Αλ. Τσίπρα εδράζεται στην προοπτική να κερδίσει τις εκλογές στη Γερμανία ο Μ. Σουλτς, ευελπιστώντας πως σε μια τέτοια εξέλιξη θα μπορέσουν να διαπραγματευτούν ένα πιο ήπιο πακέτο μέτρων.
Στην οδό Πειραιώς θεωρούν, ωστόσο, πως «ο Σεπτέμβριος είναι πολύ μακριά και ο σχηματισμός κυβέρνησης στη Γερμανία» και τονίζουν ότι «η χώρα δεν μπορεί να σέρνεται για αρκετούς μήνες ακόμη», καθώς «η οικονομία έχει ήδη αποσταθεροποιηθεί, οι καταθέσεις φυλλορροούν, τα κόκκινα δάνεια αυξάνονται επικίνδυνα και το τραπεζικό σύστημα αδυνατεί να χρηματοδοτήσει την πραγματική οικονομία».
Στον απόηχο των δυσμενών εξελίξεων του Eurogroup, ήρθαν να προστεθούν οι δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Οικονομικών Μ. Σαπέν ότι το ΔΝΤ θα ζητήσει τη συνυπογραφή των μέτρων από την αντιπολίτευση, στην οποία -αν και διαψεύστηκε ως προς την πρόθεση του Ταμείου- ήρθε να προστεθεί η επισήμανση του Β. Σόιμπλε ότι «οι αποφάσεις θα πρέπει να διατυπωθούν νομοθετικά με τέτοιο τρόπο, ώστε να παραμένουν ανεξάρτητες από τα εκλογικά αποτελέσματα».
Στη οδό Πειραιώς θεωρούν ότι πίσω από τις δηλώσεις αυτές «υπάρχουν παρασκηνιακές διαβουλεύσεις» και συνδέουν τις δηλώσεις των υπουργών Οικονομικών της Γερμανίας και της Γαλλίας με τις πρόσφατες δηλώσεις του Π. Σκουρλέτη και υποστηρίζουν πως «το σκηνικό αυτό στήνεται εις γνώσιν, με τη συμφωνία ή και με την παρότρυνση της κυβέρνησης».
Οι ίδιοι σημειώνουν πως «οι δανειστές θεωρούν ότι η ΝΔ θα είναι η επόμενη κυβέρνηση της χώρας και επιδιώκουν να λάβουν εγγυήσεις ότι τα μέτρα αυτά θα εφαρμοστούν στο μέλλον και όχι να ψηφιστούν τώρα από τη ΝΔ», γεγονός που όπως λένε «προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το Μαξίμου και να "φορτώσει" στην αντιπολίτευση με ένα τμήμα του πολιτικού κόστους».
Οι διεθνείς συμφωνίες, τονίζουν κύκλοι της οδού Πειραιώς, «δεσμεύουν τη χώρα, αλλά αυτές δεν είναι οι "πλάκες του Μωυσή". Αλλάζουν. Έχει αποδειχθεί ότι τα προγράμματα αυτά δεν είναι ούτε άκαμπτα, ούτε ανελαστικά. Μπορούν να αλλάξουν και προς το καλύτερο, μπορούν και προς το χειρότερο. Αυτό εξαρτάται από την αξιοπιστία και την ικανότητα της εκάστοτε κυβέρνησης». Φέρνουν δε ως παράδειγμα το 2012 όταν υπήρχε συγκεκριμένη συμφωνία, αλλά η τότε κυβέρνηση κατάφερε να μετατεθούν κατά δύο χρόνια οι δημοσιονομικοί στόχοι, καθώς και το 2014, όταν πάλι υπήρχε συμφωνία, αλλά η κυβέρνηση κατάφερε και μείωσε συγκεκριμένους φορολογικούς συντελεστές, όπως το ΦΠΑ στην εστίαση, τον φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης.
«Αναβάπτιση» Καραμανλικών στη... λίμνη Βιστωνίδα
Ευκαιρία αντεπίθεσης, αλλά ρεβάνς -με τη συγκατάνευση μάλιστα και της σημερινής ηγεσίας της ΝΔ- απέναντι, κυρίως, στους εσωκομματικούς τους αντιπάλους, βρήκαν τα καραμανλικής επιρροής στελέχη που ενεπλάκησαν στην υπόθεση του Βατοπεδίου, μετά την αθωωτική δικαστική απόφαση των κατηγορουμένων.
Το έναυσμα της αντεπίθεσης έδωσε ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής επισημαίνοντας πως «έστω και αργά, το φως στο τέλος πάντα νικάει το σκοτάδι» και τονίζοντας ότι «η απόφαση της Δικαιοσύνης αποκαλύπτει το μέγεθος της αθλιότητας και τις μεθοδεύσεις που μετήλθαν ύποπτα και ταπεινά συμφέροντα, ιδιωτικά και μικροπολιτικά, για να σκηνοθετήσουν τη σκευωρία». Ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε επίσης ότι στόχος ήταν να πληγεί με κάθε τρόπο η κυβέρνησή του, δηλώσεις που οδήγησαν πολλούς στο συμπέρασμα ότι «ο Κ. Καραμανλής και κάποια περί αυτόν στελέχη εγγράφουν υποθήκες για το μέλλον, ως οι "χρυσές εφεδρείες" της πολιτικής ζωής».
«Νερό στο μύλο» των καραμανλικών έριξε -θέλοντας ή όχι- και η επίσημη ΝΔ κάνοντας λόγο για δικαίωση της κυβέρνησης του Κ. Καραμανλή «που αβάσιμα κατηγορήθηκε και άδικα συκοφαντήθηκε», ενώ προφανώς δεν ήταν καθόλου τυχαία η παρέμβαση του σημερινού αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημ. Παπαγγελόπουλου, ο οποίος διατηρεί προσωπικές φιλικές σχέσεις με τον πρώην πρωθυπουργό.
«Τους λαοπρόβλητους ηγέτες», είπε ο κ. Παπαγγελόπουλος «τα ντόπια και ξένα συμφέροντα, οι νταβατζήδες της διαπλοκής, οι λακέδες και τα γιουσουφάκια της ενημέρωσης προσπαθούν να τα εξουδετερώσουν με κάθε τρόπο. Αυτό συνέβη με τον Κ. Καραμανλή, αυτό συμβαίνει και σήμερα με τον Αλ. Τσίπρα».
Το αίμα τους πίσω
Οι δηλώσεις αυτές έδωσαν το δικαίωμα σε στελέχη όπως ο Θ. Ρουσόπουλος, ο Π. Δούκας και ο Γ. Βουλγαράκης να περάσουν στη αντεπίθεση και να επιχειρήσουν να πάρουν «το αίμα τους πίσω» κατηγορώντας τόσο τον Γ. Παπανδρέου όσο και τους εσωκομματικούς τους αντιπάλους ως εμπνευστές της εις βάρος τους σκευωρίας. Ο πρώτος που έβγαλε τα... εσωκομματικά «μαχαίρια» ήταν ο κ. Βουλγαράκης που έκανε λόγο για «κανιβαλισμό» εις βάρος του και υποστήριξε πως ήταν «ένας ενοχλητικά και ανεξέλεγκτα προβεβλημένος πολιτικός που έπρεπε να βγει από τη μέση».
Ακολούθησε στο ίδιο μήκος κύματος ο Π. Δούκας, όλους, όμως, τους «σκίασε», λόγω και της προσωπικής του σχέσης με τον Κ. Καραμανλή, ο Θ. Ρουσόπουλος. Ελπίζω, είπε ότι «θα βρουν το θάρρος κάποια από τα στελέχη της ΝΔ και θα ζητήσουν συγγνώμη από τα πρόσωπα της κυβέρνησης του Κ. Καραμανλή, τα οποία σπίλωσαν σχετικά με την υπόθεση Βατοπεδίου». Ο κ. Ρουσόπουλος, μάλιστα, ερωτηθείς για τις αιχμές που άφησε ο Γ. Βουλγαράκης, υποστήριξε ότι αναφερόταν σε μια δήλωση που είχε γίνει από τον τότε αρχηγό του κόμματος Αντ. Σαμαρά, με την οποία όπως είπε «είχε απαξιώσει τον κ. Βουλγαράκη, εμένα και τον κ. Παυλίδη, για διαφορετικούς λόγους».


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.