Θεωρείται ένας από τους καλλιτέχνες του περασμένου αιώνα με τη μεγαλύτερη επιρροή σε διαφορετικά ήδη μουσικής.
Γνωστός ως ο «άνθρωπος με τα μαύρα», λόγω της επιλογής του να ντύνεται στα μαύρα, συνήθιζε να ανοίγει τις συναυλίες του λέγοντας στο κοινό «Γεια σας. Είμαι ο Τζόνι Κας».
Έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 12 Σεπτεμβρίου του 2003. Το φωτογραφικό αφιέρωμα, με ξεχωριστές στιγμές της ζωής και της καριέρας του θρύλου της κάντρι είναι από το περιοδικό LIFE.
Ο Αμερικανός τραγουδοποιός Τζώνυ Κας, θρύλος της μουσικής κάντρι, στιχουργός, συγγραφέας και ηθοποιός γεννήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1932 στο Κίνγκσλαντ του Άρκανσο. Η καριέρα του Τζώνυ ξεκίνησε τη δεκαετία του 1950. Παρέμεινε καλλιτεχνικά ενεργός έως το 2000 έχοντας συνθέσει συνολικά 500 τραγούδια κάντρι, γκόσπελ, ροκαμπίλι, μπλουζ, φολκ και ποπ . Η σύντροφός του στη ζωή, επίσης τραγουδίστρια, Τζουν Κάρτερ «έφυγε» το Μάιο του 2003. Λίγους μήνες αργότερα, στις 12 Σεπτεμβρίου 2003, την ακολούθησε και ο Τζώνυ.
Ο Τζόνι Κας στο Τενεσί, 1969 |
«Ένα ηλιόλουστο πρωινό θα αναστηθούμε, το ξέρω και θα συναντηθούμε πάλι στο δρόμο», τραγουδά στην τελευταία του στούντιο ηχογράφηση, διασκευάζοντας ένα κομμάτι του Μπρους Σπρίνγκστιν. Η σορός του είναι θαμμένη δίπλα από την πολυαγαπημένη του Τζουν.
Σε ηλικία 18 ετών έπιασε μία κιθάρα στα χέρια του και ξεκίνησε να γράφει τραγούδια. Το 1955 υπέγραψε συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρεία «ΣΑΝ» και το ίδιο έτος ανακηρύχθηκε «Βασιλιάς της Κάντρι».
Ξεχωριστή θέση στη δισκογραφία του Κας κατέχουν τα άλμπουμ « Johnny Cash at Folsom Prison» και «Johnny Cash at San Quentin» . Πρόκειται για ζωντανές ηχογραφήσεις στις φυλακές Folsom και του San Quentin οι οποίες περιλαμβάνουν τα πολύ γνωστά: «A Boy Named Sue» και «Folsom Prison Blues».
Το 1997, ο Κας διαγνώστηκε με τη νευροεκφυλιστική νόσο «σύνδρομο Shy-Drager», μια μορφή ατροφίας πολλαπλών οργανικών συστημάτων. Μία μετέπειτα διάγνωση έδειξε πως η αυτόνομη νευροπάθεια σχετιζόταν με διαβήτη, εξαιτίας του οποίου ο Κας αναγκάστηκε να περιορίσει τις περιοδείες του. Το 1998 εισήχθη στο νοσοκομείο με σοβαρή πνευμονία, η οποία είχε ως αποτέλεσμα σημαντική ζημιά στους πνεύμονές του.
Τα άλμπουμ American III: Solitary Man (2000) και American IV: The Man Comes Around (2002) περιέχουν την απάντηση του Κας στην ασθένειά του, με τη μορφή των τραγουδιών. Πολλοί σχολιαστές εκτιμούν πως το βίντεο που κυκλοφόρησε για το «Hurt», μια διασκευή του τραγουδιού των Nine Inch Nails, ήταν ο «Επιτάφιός του». Αυτή η διασκευή έτυχε μεγάλης αποδοχής και αναγνώρισης από το ευρύ κοινό.
Άλλες διασκευές που ξεχώρισαν από τα άλμπουμ που ηχογράφησε από το 1997 και μετά είναι οι εξής: «Personal Jesus» των Depeche Mode και «One» των U2.
Ο «Άνδρας με τα Μαύρα» πέθανε σε ηλικία 73 ετών λόγω επιπλοκών που προκλήθηκαν από το διαβήτη στις 12 Σεπτεμβρίου 2003, ενώ νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Baptist στο Νάσβιλ. Μετά το θάνατό του διατυπώθηκε η άποψη ότι η υγεία του είχε επιδεινωθεί από την απώλεια της συζύγου του Τζουν, που είχε προηγηθεί τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου.
Ο Τζώνυ Kας θάφτηκε δίπλα στη γυναίκα του στο Hendersonville Memory Gardens κοντά στο σπίτι του στο Hendersonville του Τενεσί.
Από συνέντευξη του Τζόνι Κας το 1994
Ένα είναι βέβαιο στη ζωή του Τζόνι Κας. Όταν μιλάει για τους αγαπημένους του, ο πρώτος άνθρωπος που εννοεί, είναι η σύζυγός του Τζουν Κάρτερ. Ο πρώτος γάμος του Τζόνι Κας έληξε μετά από 12 χρόνια, όταν η εξάρτησή του από το ναρκωτικά και το αλκοόλ, είχε εξαντλήσει τη σύζυγό του. Μπορούσε να ανεχθεί τις άπειρες ερωτικές σχέσεις, αλλά ήταν αδύνατο να διαχειριστεί τον εθισμό του στις ουσίες. Ο Κας συνέχισε την κατρακύλα στην προσωπική του ζωή, αλλά καλλιτεχνικά είχε ανοδική πορεία. Σε μία από τις συνεργασίες του, γνώρισε την Τζουν, η οποία είχε ήδη σημαντική καριέρα στη φολκ και η οικογένειά της, οι περίφημοι Κάρτερ, είχε γράψει ιστορία στην παραδοσιακή μουσική. Η δυναμική Τζουν, που δεν ήταν ανώριμο κοριτσόπουλο, έτοιμο να πέσει στην αγκαλιά ενός σταρ, γοήτευσε τον Τζόνι Κας. Όσο τον περιφρονούσε, τόσο την ήθελε. Η Κάρτερ όμως, δεν είχε καμία διάθεση να ζήσει με ένα ναρκομανή, μεθύστακα. Επιπλέον, ο Κας είχε καταδικαστεί επτά φορές σε φυλάκιση, για διάφορα αδικήματα, που έκανε όταν δεν έλεγχε τις πράξεις του. Μπορεί να έμεινε μόνο μια μέρα στη φυλακή, αλλά ποια σοβαρή κοπέλα θα ήθελε να κάνει οικογένεια μαζί του; Σε μια περιοδεία στο Λονδίνο, ο Τζόνι ζήτησε από την Τζουν να τον παντρευτεί. Η πρόταση έγινε επί σκηνής. Άλλες θα συγκινούνταν, αλλά η Τζουν δεν ήταν συνηθισμένη περίπτωση. Τον αγαπούσε, αλλά όχι άνευ όρων.
Η μόνη αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, που του έθεσε, ήταν να «καθαρίσει τελείως» και μόνον τότε θα τον παντρεύονταν. Ο τραγουδοποιός δε χάρηκε, αλλά πλέον κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να την έχει, ούτε ήταν δυνατόν να ζει στην παρακμή των ναρκωτικών. Για να μη χάσει την Τζουν και την ίδια του τη ζωή, έκανε την καλύτερη προσπάθεια της ζωής του. Μετά από ένα μήνα εντατικής θεραπείας, άρχισε να ξεπερνάει τα προβλήματά του και παντρεύτηκαν στις 3 Μαρτίου του 68. Η πλήρης απεξάρτησή έγινε το 1970, όταν έκοψε και τις αμφεταμίνες. Για μία περίοδο επτά χρόνων ήταν τελείως καθαρός, ώσπου το 77 επέστρεψε στη χρήση. Το ίδιο λάθος έκανε το 83, το 89 και το 92, αλλά από εκείνο το σημείο και μετά, δεν ξανακύλησε, μέχρι το τέλος της ζωής του. Σε όλες τις περιπέτειες, η Τζουν ήταν εκεί. Δίπλα του. Τον βοήθησε να πιστέψει, όπως και αυτή, στον θεό και έτσι βρήκε την ισορροπία, που τόσο ανάγκη είχε σε όλη του τη ζωή. Σύμφωνα με τον γιο τους, η σχέση των γονιών του δεν ήταν πολύ ήρεμη. Συχνά μάλωναν, κυρίως γιατί ο Τζόνι δεν ήταν πιστός στην Τζουν, πράγμα που την εξαγρίωνε. Όμως η Τζουν, σε κάθε ευκαιρία, έλεγε ότι ο καλός άνθρωπος που αγάπησε, βρισκόταν μέσα στον Κας και πως δεν θα άφηνε τη σχέση τους να χαθεί. Τα τελευταία χρόνια της ζωής τους έζησαν ήρεμα. Τον Μάρτιο του 2003, η Τζούν πέθανε. Ο Τζόνι τη συνάντησε έξι μήνες αργότερα. Τόσο άντεξε μακριά από τον καλύτερο εθισμό της ζωής του, την πολυαγαπημένη του Τζουν.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.