Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Σκληρή κόντρα στη Βουλή: Η τηλεδιοίκηση, το «ρουσφέτι» και το «παρών» Καραμανλή

Μέσα σε κλίμα έντασης, ανάλογη της όξυνσης που κυριαρχεί στο δημόσιο διάλογο για τα αίτια της φονικής σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη ολοκληρώθηκε η ενημέρωση του Κώστα Καραμανλή στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα και στο παρασκήνιο φέρεται να δέχεται πιέσεις να μην είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές ανέφερε πολλές φορές ότι ανέλαβε την πολιτική ευθύνη, αποφεύγοντας να ανοίξει καθαρά τα χαρτιά του. Μια φράση του ωστόσο, πως θα είναι «παρών» στο δημόσιο διάλογο ερμηνεύθηκε ως δήλωση καθόδου στις προσεχείς εκλογές.

«Καλό είναι με ψυχραιμία να δούμε όλα τα γεγονότα, χωρίς φόβο και πάθος και εδώ είμαστε και εγώ θα είμαι πάντα παρών στο δημόσιο διάλογο», είπε ο τέως υπουργός, πυροδοτώντας συζητήσεις. Συνεργάτες πάντως, ανέφεραν πως δεν συνδέεται η φράση του αυτή με τις εκλογές.

Στη συζήτηση που προκλήθηκε με αίτημα της ΝΔ και στην οποία είχαν κληθεί προς ακρόαση, εκτός από τον Κώστα Καραμανλή οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης επί ΣΥΡΙΖΑ και Μιχάλης Χρυσοχοίδης την περίοδο 2013-2015 που υπογράφηκε η αρχική σύμβαση «717» για την τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση, αλλά και ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για ζητήματα υποδομών και μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, που διήρκεσε περίπου 8 ώρες, η κυβέρνηση επέμεινε στον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους, επιρρίπτοντας ευθύνες στον σταθμάρχη για όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα.

Ο Κώστας Καραμανλής εμμέσως απέδωσε ευθύνες και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η οποία βάσει του νόμου θα έπρεπε να είχε ειδοποιήσει για ζητήματα ασφαλείας.

«Η ΡΑΣ δεν είναι απλά ρυθμιστής των αγορών σιδηροδρόμων αλλά ο ρυθμιστής της ασφάλειας σύμφωνα με το νόμο. Αν κάποιος έπρεπε να μας ενημερώσει για την ασφάλεια των δικτύων αυτός ο κάποιος ήταν η ΡΑΣ. Αυτό προβλέπει ο νόμος που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν κατηγορώ τη διοίκηση της ΡΑΣ σας λέω ποιες είναι οι αρμοδιότητες της ρυθμιστικής αρχής. Είναι ξεκάθαρο τι κάνει η ΡΑΣ και τι το υπουργείο», είπε και δήλωσε στη διάθεση της Δικαιοσύνης να παράσχει οποιοδήποτε στοιχείο χρειαστεί,. Δεν απέκλεισε δε, να προκύψουν διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες.

Απαντώντας στα ερωτήματα των βουλευτών για το εξώδικο των συνδικαλιστών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ήταν σε επαφή με τους συνδικαλιστές, οι οποίοι στις συναντήσεις τους προέβαλλαν μισθολογικά ζητήματα, ενώ δεν έδειχνε να τους απασχολεί -όπως είπε- η υλοποίηση και πορεία των έργων.

Σε ότι αφορά στον γιο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που εργαζόταν ως μετακλητός στο γραφείο του, απάντησε ότι από την ώρα που ο πατέρας του ερευνά την υπόθεση παραιτήθηκε και δεν είναι συνεργάτης του υπουργείου. «Ζητάτε την παραίτηση εισαγγελέα Αρείου Πάγου για τον υιό του. Τον γνώριζα από παλιά ως δικηγόρο εκτίμησα τις δυνατότητές του. Όταν ήρθε να εργαστεί στο υπουργείο ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας και τώρα που ο πατέρας του ερευνά την υπόθεση ο υιός του δεν είναι συνεργάτης του υπουργείου», συμπληρώνοντας ότι «είχα συναντήσει εργαζόμενους και συνδικαλιστές. Αυτό που τους απασχολούσε ήταν θέματα εργασιακά και συλλογικών συμβάσεων και όχι ασφάλειας του δικτύου», είπε.

Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε και σε δήλωση που είχε κάνει λίγο πριν το δυστύχημα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, κάνοντας λόγο για μονταζιέρα του ΣΥΡΙΖΑ. «Παίζει συνέχεια η δήλωσή μου αποκομμένη, αναφερόμουν σε ερώτηση του για το τοπικό τρενάκι του Πηλίου, τον Μουτζούρη και ο κ. Μεϊκόπουλος του ΣΥΡΙΖΑ που είχε υποβάλλει την ερώτηση πρότεινε να τον αναλάβει ο Δήμος ώστε το τρενάκι να είναι πιο ασφαλές. Απάντησα ότι το τοπικό δρομολόγιο είναι ασφαλές και κατά την άποψή μου το να παρακάμπτουμε τη ΡΑΣ και τις διαδικασίες είναι απαράδεκτο. Ωραία η μονταζιέρα από την πλευρά της αντιπολίτευσης αλλά δείτε όλο τον διάλογο», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Ένταση προκλήθηκε όταν αναφέρθηκε στην τοποθέτηση του σταθμάρχη, απορρίπτοντας πως επρόκειτο για ρουσφέτι.

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Ακούστηκε ότι ο σταθμάρχης προσλήφθηκε με ρουσφέτι. Ειλικρινά δεν κατανοώ πώς επιχειρείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις με αυτό το θέμα. Ανοίξαμε 18 θέσεις με κινητικότητα και παρουσιάστηκαν 2. Τι ρουσφέτι είναι αυτό; Ο νόμος περι κινητικότητας δεν έχει περιορισμό ούτε ο κανονισμός του ΟΣΕ...

Γ. ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ: Μην λέτε ψέματα... Αφήστε με να σας εξηγήσω γιατί λέτε ψέματα.

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Έως 48 έτη προβλέπεται για μετάταξη. Λέτε ψέματα. Δεν μπορείτε να λέτε ότι δεν υπήρχε ηλικιακό όριο... Να μη λέτε ψέματα...

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Η εκπαίδευση του σταθμάρχη διήρκησε πάνω από 6 μήνες. Ίδιες διαδικασίες που ίσχυαν επι ΣΥΡΙΖΑ. Πέρασαν θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις με διαδικασία εγκεκριμένη από την ΡΑΣ. Η εκπαίδευση έγινε κανονικά, δεν υπήρξε πρόβλημα για μετατάξεις γιατί ο νόμος για κινητικότητα δεν προβλέπει όρια ηλικίας.

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Δεν υπάρχει αυτό που κάνετε...

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Όσο και αν φωνάζετε, δεν μπορείτε να αντιστρέψετε την πραγματικότητα. Ο νόμος για την κινητικότητα δεν έχει όριο ηλικίας και ο κανονισμός του ΟΣΕ δεν προβλέπει ηλικιακά όρια

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Αυτόν τον κανονισμό τον φτιάξατε μετά την μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Εγώ δεν έχω φτιάξει κανένα κανονισμό. Η ΡΑΣ με όψιμο τρόπο για το θέμα εκπαίδευσης έρχεται κατόπιν εορτής και λέει ότι η εκπαίδευση ήταν προβληματική. Έχει αντίφαση αυτό. Δεν μπορεί από τη μια να εγκρίνεις το πλαίσιο της εκπαίδευσης και να έρχεσαι μετά το δυστύχημα και να λες ότι η εκπαίδευση δεν είναι καλή.

Ο κ. Καραμανλής αμφισβήτησε ακόμη, ότι επί ΣΥΡΙΖΑ έγιναν έργα ύψους 1 δις ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.