Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

Πώς αλλάζει ο χάρτης των συγκοινωνιών του Μετρό της Αθήνας

Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως

Τα εγκαίνια των τριών σταθμών εντάσσονται στη στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς.

Στις ράγες μπαίνει ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας, καθώς τη Δευτέρα ανοίγουν τις πόρτες τους για το κοινό τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό.

Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι και αναμένεται να ελαφρύνουν σε σημαντικό βαθμό την επιβάρυνση του οδικού δικτύου του Πειραιά. 

Παράλληλα, «ροκανίζουν» το χρόνο, που απαιτείται προκειμένου να μετακινούνται οι πολίτες ανάμεσα στο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και το κέντρο της Αθήνας αλλά και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κατά μήκος της Γραμμής 2 (Μπλε Γραμμή) του Μετρό.

Σε απόλυτους αριθμούς, και σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις, οι νέοι σταθμοί θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως. 

Αντίστοιχα, ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, με την παράδοση του έργου, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. 

Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Τα επόμενα βήματα

Τα εγκαίνια των τριών σταθμών εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς εντός της Αττικής, αλλάζοντας άρδην τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.

Μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθούν μια σειρά από επεκτάσεις στις υπάρχουσες γραμμές αλλά και να πάρει σάρκα και οστά η Γραμμή 4 που θα ελαφρύνει σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της Αθήνας.

Στην πρώτη κατηγορία εντάσσεται η επέκταση της λεγόμενης «Κόκκινης Γραμμής» (Γραμμή 3) προς το Ίλιον. Πρόκειται για έργο κομβικής σημασίας για τη Δυτική Αττική με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ και χρόνο ολοκλήρωσης της τάξης των τεσσάρων ετών από τη στιγμή εκκίνησής του.

Η επέκταση, αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός των προσεχών μηνών, ενώ περιλαμβάνει, τουλάχιστον στην πρώτη φάση υλοποίησής της τρεις σταθμούς: την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Οι πρώτοι δύο εξ’ αυτών θα βρίσκονται επί της Οδού Θηβών ενώ ο τρίτος επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. 

Ο αντίκτυπος της εν λόγω επέκτασης θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για ολόκληρη τη Δυτική Αττική, καθώς ο χρόνος μετακίνησης ανάμεσα στο Ίλιον και το Σύνταγμα θα ανέρχεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ αντίστοιχα ο χρόνος από και προς τον Ομόνοια θα πέσει σε μόλις 15 λεπτά.

Αντίστοιχα, στην άλλη άκρη της Γραμμής 2, σχεδιάζεται η επέκταση προς Γλυφάδα μέσω επιπλέον δικτύου μήκος 4,4 χιλιομέτρων και τρείς νέους σταθμούς. 

Αυτοί είναι οι σταθμού Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Γλυφάδα που αναμένεται να διευκολύνουν τους κατοίκους της Νότιας Αττικής αλλά και να ελαφρύνουν σημαντικά την κίνηση επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Η Γραμμή 4

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή στο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας αφορά τη διάνοιξη και εν τέλει λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία σε πρώτη φάση, θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή. 

Η εν λόγω Γραμμή θα περνά μέσα από μια σειρά από συνοικίες του κέντρου της Αθήνας και θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο, γεγονός που σημαίνει ότι αφενός θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά, αφετέρου θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μετακινήσεων.

Με βάση το σχεδιασμό και στην πρώτη φάση της λειτουργίας της, η Γραμμή 4 θα έχει μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς. 

Συγκεκριμένα, αυτοί είναι οι σταθμού Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. 

Όσο για το χρονοδιάγραμμα, τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει και ο αρχικός προγραμματισμός προβλέπει ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.