Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Οι Έλληνες γράφουν κανονικά τα ΚΤΕΟ – Τα πρόστιμα για τους αμελείς

Οι απώλειες για τα κρατικά Ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ ενώ ανυπολόγιστο είναι το κόστος σε ανθρώπινες απώλειες

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας καθώς σύμφωνα με όσα επισήμανε στο Newsauto.gr οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία από τη μη έλευση των οχημάτων από Τεχνικό Έλεγχο ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί η λεγόμενη ΚΤΕΟ-Αποχή και πλέον ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ έχει ξεπεράσει το 1,8 εκατ. οχήματα!

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στο Newsauto ο κ. Βήκας: 

«Η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης των απαραίτητων στοιχείων (κυκλοφορούντων οχημάτων και διενεργούμενων ελέγχων ΚΤΕΟ) που επιτρέπει πλέον τον αυτοματοποιημένο καταλογισμό προστίμων σε όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ είναι έτοιμη, ωστόσο δυστυχώς δεν εφαρμόζεται. 

»Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική διασύνδεση για τον εντοπισμό των ανέλεγκτων οχημάτων αναμένεται από το 2015, οπότε και είχε θεσμοθετηθεί η σχετική διαδικασία. 

»Ο κίνδυνος για την οδική ασφάλεια αλλά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ είναι σημαντικός και κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση λήψη μέτρων. 

»Την ίδια στιγμή οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος σε ανθρώπινες απώλειες είναι ανυπολόγιστο.

»Όσο δεν εφαρμόζεται η ηλεκτρονική διασταύρωση ΚΤΕΟ αυξάνεται το σύνολο των ανέλεγκτων οχημάτων. Το σύνολο τους υπολογίζεται πλέον σε περίπου 1,8 εκατ. οχήματα».

Η εξέλιξη της ΚΤΕΟ-Αποχής σήμερα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας το 2021 ανέρχονταν σε 8.530.050 (ΙΧ-ΜΟΤΟ-ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ-ΒΑΡΕΑ).

Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων 2018-21 (ΙΧ-ΜΟΤΟ-ΕΛΑΦΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑ) που υπάγονται σε καθεστώς ελέγχου ΚΤΕΟ με την συμπλήρωση 4 ετών ανέρχονται σε 583.298 μονάδες. 

Τα λεωφορεία, Ταξί και Βαρέα Οχήματα ελέγχονται από το 1ο έτος κυκλοφορίας τους ως καινούργια.

Το υπόλοιπο των παραπάνω οχημάτων, υπόχρεων σε έλεγχο ΚΤΕΟ, υπολογίζεται σε 7.946.752 οχήματα.

Οι διενεργούμενοι τεχνικοί έλεγχοι ΚΤΕΟ (όλες οι κατηγορίες οχημάτων) σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν ξεπερνούν σε ετήσια βάση κατά μέσο όρο τους 2,2 εκατ. ελέγχους, όταν κανονικά και σύμφωνα με τον υπόχρεο προς έλεγχο στόλο θα έπρεπε να διενεργούνται αντίστοιχα 3.973.376 τεχνικοί έλεγχοι.

Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι εκτός ελέγχου ΚΤΕΟ παραμένουν κάθε χρόνο 1.773.376 οχήματα, εκ των οποίων 800.000 περίπου μοτοσικλέτες. 

Κατά κανόνα τα επαγγελματικά οχήματα (Λεωφορεία – Ταξί -Βαρέα) ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ λόγω ιδιαίτερων συνθηκών κυκλοφορίας τους και ελέγχου από την Τροχαία…

Τροχαία – παραβάσεις

Τους ελλιπείς ελέγχους από την Τροχαία αναδεικνύει επίσης ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ επισημαίνοντας στο Newsauto.gr ότι: 

«Η ανεπάρκεια της Τροχαίας όπως διαφαίνεται από τα ετήσια στατιστικά αποτελέσματα καταδεικνύει ότι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου της ΚΤΕΟ-Αποχής είναι η ηλεκτρονική διασταύρωση.

»Κάθε χρόνο σημειώνονται περίπου 500.000 σοβαρές τροχαίες παραβάσεις εκ των οποίων για ΚΤΕΟ αφορούν μόλις το 5% ή 25.000 των σημειωμένων παραβάσεων. Από αυτό το δεδομένο προκύπτει ότι οι έλεγχοι της τροχαίας για ΚΤΕΟ δεν επαρκούν καθώς εντοπίζεται μόλις το 1,4% των ανέλεγκτων οχημάτων».

Διαφυγόντα δημόσια έσοδα 400 εκατ. ευρώ

Αν εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση και διενεργηθούν οι τεχνικοί έλεγχοι τότε το ελληνικό δημόσιο θα εισπράττει κάθε χρόνο από τέλη, παράβολα και ΦΠΑ το ποσό των 138 εκατ. ευρώ. 

Αν επιβληθεί δε και το ηλεκτρονικό πρόστιμο των 150 ευρώ τότε το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει επιπλέον 266 εκατ. ευρώ.

Πρόγραμμα πρόσκλησης οχημάτων

Κάθε καινούργιο όχημα ελέγχεται για πρώτη φορά με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών. Έκτοτε ελέγχεται περιοδικά κάθε 2 χρόνια. 

Τα ταξί και λοιπά επαγγελματικά οχήματα ελέγχονται από το πρώτο έτος κυκλοφορίας τους και κάθε χρόνο μετά.

Ποινές για τους αμελείς

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. το πρόστιμο για ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, μειούμενο σε 50 ευρώ αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών και προσκομιστεί ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ.

Άσχετα με τα παραπάνω, για τα οχήματα που προσκομίζονται εκπρόθεσμα στα ΚΤΕΟ προβλέπεται επιβολή χρηματικής ποινή υπό μορφή παραβόλου υπέρ δημοσίου αξίας έως 67 ευρώ για τα ΙΧΕ και ελαφρά φορτηγά και αντίστοιχα για τα δίκυκλα παράβολο αξίας έως 41 ευρώ.

Το πρόστιμο που προβλέπει η νομοθεσία μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης, με την αυτόματη βεβαίωση του στο Taxisnet ανέρχεται σε 150 ευρώ.

Newsauto.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.