Βαρδινογιάννης, Μαρινάκης, Λάτση: Συμμαχία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΜΟΤΟR ΟΙL στο φυσικό αέριο
Θα συμμετέχουν από κοινού στη νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή. Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ελληνική αγορά ενέργειας, ύψους 375 εκατομμυρίων. Όλες οι λεπτομέρειες του χρυσού deal στο xristika.gr.
Στρατηγική συνεργασία συνάπτουν οι όμιλοι ΜΟΤΟR ΟΙL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την από κοινού ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.
Στην κοινή εταιρία που θα αναπτύξει το Σταθμό, καθένα από τα δύο μέρη θα συμμετέχει με ποσοστό 50% ενώ όπως ανακοινώθηκε η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων Αρχών.
Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ελληνική αγορά ενέργειας, ύψους 375 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.
Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης. Στόχος είναι η κατασκευή της νέας μονάδας να ξεκινήσει εντός του 2021, ώστε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024.
Τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ
Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ είναι ένας σύγχρονος ενεργειακός όμιλος με ηγετικό ρόλο στον κλάδο διύλισης αργού και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
O Όμιλος έχει παρουσία στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου μέσω της θυγατρικής NRG Supply and Trading S.A., η οποία είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος που προσφέρει ενεργειακές λύσεις σε οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες. Επιπλέον η NRG είναι πρωτοπόρος στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ δραστηριοποιείται επίσης στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) διευρύνοντας συστηματικά την παρουσία του στον τομέα αυτό.
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των υποδομών, των παραχωρήσεων, της παραγωγής, προμήθειας κι εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας και της διαχείρισης απορριμμάτων.
Μέσω της ΗΡΩΝ, ήταν ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που κατασκεύασε και έθεσε σε λειτουργία σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Ελλάδα το 2004 (ΗΡΩΝ 1).
Σήμερα διαθέτει συμμετοχή σε δύο σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο (ΗΡΩΝ 1 & 2), ενώ μέσω της ΗΡΩΝ διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Παράλληλα, μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Βαρδινογιάννης, Μαρινάκης, Λάτση: Νέα δυναμική
«Εισβολή» του εφοπλιστή και στον κλάδο των κατασκευών, χωρίς να το καταλάβει κανείς. Η κίνηση – ματ που κάνει ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ανατρέπει τα δεδομένα. Τι ετοιμάζει με Λάτση και Περιστέρη στον Όμιλο ΓΕΚΤΕΡΝΑ.
Ευρύτερες μετοχικές ανακατατάξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας προκαλεί η αποχώρηση της Ολλανδικής Reggeborgh Invest από το μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στον ενεργειακό βραχίονα του ομίλου, την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τον εφοπλιστή κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, καταδεικνύει το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία που επενδύει στην «πράσινη» ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα συμπληρώνει ένα μεγάλο κομμάτι του μετοχικού παζλ στον Όμιλο ΓΕΚΤΕΡΝΑ.
Οι πληροφορίες του newmoney αναφέρουν ότι η συμφωνία με τον κ. Μαρινάκη αφορά στην μεταβίβαση, μέσω ιδιωτικού placement, ενός ποσοστού της εισηγμένης που θα κινηθεί σε επίπεδα κάτω από 10%, με τον επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργο Περιστέρη και την ΓΕΚΤΕΡΝΑ να συνεχίζουν να κατέχουν αθροιστικά τον έλεγχο του 50% των μετοχών της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.
Σημειώνεται πως ο κ. Περιστέρης για να χρηματοδοτήσει την αγορά των μετοχών που κατείχε η Reggeborgh στη ΓΕΚΤΕΡΝΑ (ήδη έχει αποκτήσει το 27,1% των μετοχών με στόχο να αποκτήσει επιπλέον 5%, χωρίς δηλαδή να ξεπεράσει το 33,3% που θα ενεργοποιούσε υποχρεωτική δημόσια πρόταση), προχώρησε σε ρευστοποίηση μέρους των μετοχών του στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, στην οποία σήμερα ελέγχει (με βάση τις τελευταίες επίσημες ανακοινώσεις) ποσοστό της τάξης του 14,68%.
Υπενθυμίζεται πως προτού πραγματοποιηθούν τα placements στη ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατείχε ποσοστό 19,54% της εταιρείας. Παράλληλα, μετά την απόφαση των Ολλανδών να αποεπενδύσουν από την ΓΕΚΤΕΡΝΑ, προχώρησε σε συμφωνία με το οικογενειακό fund της κ. Μαριάννας Λάτση, η οποία απέκτησε το 7,6% της ΓΕΚΤΕΡΝΑ.
Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί και η μεταβίβαση του τελευταίου πακέτου μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που κατέχει η Reggeborgh στο χαρτοφυλάκιο της, το οποίο εκτιμάται κάτω από 7%. Σημειώνεται, επίσης, πως σταθερά μέσω του Χρηματιστηρίου η ΓΕΚΤΕΡΝΑ προχωρά σε αγορές ιδίων μετοχών.
Με την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στην εταιρεία, ο κ. Μαρινάκης σηματοδοτεί και την στροφή που επιδιώκει παγκοσμίως ο κλάδος της ναυτιλίας στα «πράσινα» ναυτιλιακά καύσιμα, με στόχο την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων. Πρόκειται για έναν τομέα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Να σημειωθεί πως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία πράσινης ενέργειας στην Ελλάδα με συνολική εγκατεστημένη ισχύς στα 1.373 MW σε Ελλάδα, ΝΑ Ευρώπη και ΗΠΑ. Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 1.800 MW σε λειτουργία ή υπό κατασκευή με στόχο να προσεγγίσει τα 2.800 MW μέσα στη επόμενη πενταετία.
Βαρδινογιάννης, Μαρινάκης, Λάτση: Συνδιεκδίκηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας από Motor Oil & ΔΕΗ
Προς το παρόν, πάντως, ίσως το πιο ενδεικτικό παράδειγμα σύμπραξης κατά τα άλλα ανταγωνιστών αποτελεί η κοινή «κάθοδο» των Motor Oil και ΔΕΗ στον διαγωνισμό για τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, η οποία προκάλεσε μεγάλη έκπληξη.
Οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται κατά κύριο λόγο στη λιανική ρεύματος (όπου η Motor Oil δραστηριοποιείται μέσω της NRG), και σε μικρότερο βαθμό και στην ηλεκτροπαραγωγή (καθώς ο πετρελαϊκός Όμιλος συμμετέχει με 35% στην Korinthos Power).
Παρ΄ όλα αυτά, σύμφωνα με αναλυτές, πίσω από τη συνδιεκδίκηση του εμπορικού τμήματος της ΔΕΠΑ βρίσκεται η κοινή επιδίωξη και των δύο εταιρειών για προσαρμογή στο νέο ενεργειακό «τοπίο», όπου θα πάψει να έχει θέση ο λιγνίτης για τη ΔΕΗ, την ίδια στιγμή που για τη Motor Oil θα αναπροσαρμοστεί ο ρόλος του πετρελαίου.
Έτσι, η σύμπραξη είναι το όχημα για την ενίσχυση της παρουσίας τους στο φυσικό αέριο, το οποίο θα αποτελέσει το «καύσιμο-γέφυρα» στην ενεργειακή μετάβαση.
Σε αυτό πλαίσιο, στο επίκεντρο της κοινής «καθόδου» για τη ΔΕΗ είναι η συμμετοχή της στη χονδρεμπορική αγορά αερίου, με δεδομένο εξάλλου ότι αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους εγχώριους καταναλωτές.
Από την άλλη πλευρά, το κίνητρο για τη Motor Oil είναι περισσότερο το χαρτοφυλάκιο πελατών της Φυσικό Αέριο Αττικής, χάρις στο οποίο η NRG θα αποκτήσει σημαντική ενίσχυση των μεριδίων της στην εγχώρια λιανική αγορά φυσικού αερίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.