Μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, και μάλιστα με… γεωμετρική πρόοδο, παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, κάτι που εντείνει την ανησυχία των ναυτεργατών ενόψει και της έναρξης της τουριστικής περιόδου.
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) έχει προχωρήσει τις τελευταίες μέρες σε αλλεπάλληλες καταγγελίες για δεκάδες κρούσματα σε τουλάχιστον τέσσερα πλοία. Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν 14 κρούσματα σε εργαζόμενους στο «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways, δύο κρούσματα στο «Νήσος Ρόδος» της ίδιας εταιρείας, δύο κρούσματα στο «Κεφαλονιά» της Levante Ferries και ένα κρούσμα στο «Αριάδνη» της Minoan Lines.
«Αυτήν την στιγμή, λόγω των γενικότερων περιορισμών που υπάρχουν στην μετακινήσεις λόγω της πανδημίας, το μεταφορικό έργο του ακτοπλοϊκού δικτύου είναι πολύ μικρό, το επιβατικό κοινό είναι περιορισμένο ενώ η κίνηση που αφορά την μεταφορά φορτηγών και εμπορευμάτων είναι η ίδια με πέρυσι. Παρόλα αυτά παρατηρείται μία μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων», δηλώνει στο topontiki.gr ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος.
«Το πρόβλημα αυτήν την στιγμή είναι σοβαρότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, αυτήν την στιγμή στην ακτοπλοΐα λειτουργούν 26 πλοία και στα 15 από αυτά είχαμε αναφορά για κρούσματα, είτε πολλά είτε λίγα», σημειώνει.
«Αυτό, κατά την γνώμη μας, επιβεβαιώνει αυτό που λέμε επανειλημμένα, ότι δηλαδή τα μέτρα που λαμβάνονται είναι ανεπαρκή και αναποτελεσματικά».
«Εφοπλιστές, κυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθούν να κωφεύουν, να σιωπούν και να αδρανούν στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη προστασία της υγείας των ναυτεργατών! Οι ευθύνες τους πλέον δεν είναι μόνο βαρύτατες αλλά και εγκληματικές! Κυβέρνηση, υπουργείο και ΕΟΔΥ όλη την περίοδο της πανδημίας δεν έχουν πραγματοποιήσει ούτε ένα τυπικό έλεγχο εκτός της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ στη νέα έξαρση της πανδημίας έχουν εξαφανιστεί!», σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ.
«Συνειδητά το υπουργείο και ο ΕΟΔΥ, δεν κάνει πλέον τεστ και δειγματοληπτικούς έλεγχους στα πλοία, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλους σχεδόν τους εργασιακούς χώρους. Δεν θέλει να ανοίξει μέτωπα με τους ακτοπλόους. Γιατί για παράδειγμα, αν σε ένα πλοία εντοπιστούν κρούσματα, θα πρέπει ή δεν θα πρέπει το πλοίο να αποσυρθεί, να μπει σε καραντίνα; Δεν τους ενδιαφέρουν οι εργαζόμενοι αλλά μονάχα η ομαλή λειτουργία της τουριστικής περιόδους», μας λέει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η κατάσταση και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Εκεί βέβαια υπάρχει και ένα επιπλέον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί λόγω της πανδημίας.
«Λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων περίπου 220.00 ναυτεργάτες είναι εγκλωβισμένοι εδώ και ένα χρόνο μέσα στα πλοία. Θα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε να μπορέσεις να επιστρέψουν στα σπίτια τους».
Οι καταγγελίες έφεραν… συνάντηση με τους εφοπλιστές
Οι επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις και καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ σχετικά με την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων codid-19 στα ακτοπλοϊκά πλοία, υποχρέωσε τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη να ζητήσει συνάντηση με τον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ο Αντώνης Νταλακογεώργος υπογράμμισε για ακόμη μια φορά τις ευθύνες των ναυτιλιακών εταιρειών και της ηγεσία του υπουργείου. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια σειρά εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες με την συνεχή παραβίαση δικαιωμάτων τους.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ δεσμεύτηκε να μεταφέρει τα προβλήματα στα μέλη του Συνδέσμου και εντός των επόμενων ημερών να δώσει τις όποιες σχετικές απαντήσεις.
Ανησυχία και αιτήματα ναυτεργατών για το καλοκαίρι
Όπως ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες επίσημα ο αρμόδιος υπουργός, Χάρης Θεοχάρης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανοίξει την τουριστική περίοδο μέχρι τις 19 Μαϊου. Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, και με βάση τις μέχρι τώρα συνθήκες, οι εργαζόμενοι στα πλοία, θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα. Τόσο για τους ίδιους, όσο όμως και για τους δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες του καλοκαιριού.
«Το πρώτο που ζητάμε είναι να δοθεί προτεραιότητα στο εμβολιασμό των ναυτεργατών», σημειώνει ο Αντώνης Νταλακογεώργος. Όπως εξηγεί, οι ναυτεργάτες αποτελούν μια κατηγορία αυξημένης επικινδυνότητας.
«Οι ναυτεργάτες ζουν και έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους επιβάτες. Δεν είναι ένα αίτημα συντεχνιακό. Εμείς βάζουμε ενιαία το αίτημα εμβολιασμού όλων των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις κρατικές και υγειονομικές υπηρεσιών οι ειδικές συνθήκες του επαγγέλματος», προσθέσει.
Παράλληλα, οι ναυτεργάτες ζητούν να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα μαζικά τεστ σε όλα τα πλοία, με ευθύνη των εφοπλιστών και του υπουργείου. Επίσης ζητούν να διατίθενται όλα τα αναγκαία μέσα για την προστασία των πληρωμάτων και τακτικές απολυμάνσεις σε όλους τους εσωτερικούς χώρους. Και βέβαια βασικό είναι να υπάρξει πλήρης εντατικοποίηση των ελέγχων μέσα στα πλοία από τις υπηρεσίες του υπουργείου και τον ΕΟΔΥ.
«Μπροστά στο άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου, θα πρέπει ο αριθμός των επιβατών που επιτρέπεται να ταξιδεύει, ο οποίος πέρυσι έφτασε στο 80%, να περιοριστεί ώστε να διασφαλίζεται η αποφυγή του συγχρωτισμού και η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων», καταλήγει ο Αντώνης Νταλακογέωργος.
Υπάρχει βέβαια πάντα ο λογικός φόβος, ότι τελικά εκείνο που θα διασφαλιστεί είναι για ακόμη μια φορά η κερδοφορία των εφοπλιστών…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.