Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Χριστούγεννα στο «τιμόνι» θα κάνουν εγκλωβισμένοι Έλληνες οδηγοί

Θα χρειαστούν μέρες για την αποκατάσταση της ομαλής ροής

Χριστούγεννα στο «τιμόνι» ενδέχεται να κάνουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες οδηγοί φορτηγών, μεταξύ των οποίων και Έλληνες, που βρίσκονται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής εγκλωβισμένοι σε ουρές δεκάδων χιλιομέτρων στα σύνορα Γαλλίας– Ηνωμένου Βασιλείου και σε πάρκινγκ διάφορων περιοχών. 

Παρά την απόφαση για άρση των περιορισμών από τα ξημερώματα σήμερα, οι ουρές των φορτηγών παραμένουν αμετάλλακτες και η αποκατάσταση της ομαλής κίνησης αναμένεται να πάρει ακόμα και ημέρες (σ.σ. τα σύνορα έκλεισαν λόγω της μετάλλαξης του κορωνοϊού στη Βρετανία).

Την εκτίμηση αυτή διατυπώνουν, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οδηγοί, ιδιοκτήτες μεταφορικών εταιριών και εκπρόσωποι των φορέων τους, επισημαίνοντας ότι οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες: αφενός, χιλιάδες οδηγοί θα πρέπει να κάνουν rapid test πριν μπουν στη Γαλλία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καθυστερήσεις. Αφετέρου, ο αριθμός των ακινητοποιημένων φορτηγών είναι τόσο μεγάλος, που η απορρόφησή τους από το δίκτυο δεν μπορεί παρά να είναι πολύ αργή.

Την κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός ότι τα σύνορα έκλεισαν σε μια περίοδο, που παρά τις αρρυθμίες στις μεταφορές λόγω πανδημίας, η κίνηση ήταν -κατά τους μεταφορείς- αυξημένη λόγω εορτών, αλλά και του Brexit, που ώθησε πολλούς εισαγωγείς στη Βρετανία να «στοκάρουν» προϊόντα, ενόψει των νέων τελωνειακών διαδικασιών από 1ης Ιανουαρίου.

«Χαριτολογώντας πολλοί λένε ότι η ουρά φτάνει από το Ντόβερ μέχρι τον περιφερειακό του Λονδίνου. Θα πάρει λοιπόν πολλές μέρες να αποκατασταθεί η ομαλή ροή. Δεν έχουμε ακριβή εικόνα ως προς τον συνολικό αριθμό των ελληνικών φορτηγών που είναι εγκλωβισμένα, αλλά είναι αρκετοί οι οδηγοί που ήρθαν σε επαφή μαζί μας. Φοβάμαι πως πολλοί θα κάνουν Χριστούγεννα στο φορτηγό, αν όχι και Πρωτοχρονιά» επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι, ήδη από την πρώτη στιγμή που έκλεισαν τα σύνορα, η ΟΦΑΕ ήρθε σε επαφή με την πρεσβεία και τα υπουργεία Εξωτερικών και Μεταφορών, αναζητώντας λύσεις.

Ουρά 50 χλμ και χρυσές δουλειές για τις καντίνες

Ο Αντώνης Μαγγίνας, ιδιοκτήτης εταιρείας διεθνών μεταφορών, έχει οκτώ φορτηγά εγκλωβισμένα στην Αγγλία, στην οποία πραγματοποιεί μεταφορές τα τελευταία 30 χρόνια. Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρά τις πληροφορίες για άρση των περιορισμών από τα ξημερώματα, η κατάσταση παρέμενε το μεσημέρι της Τετάρτης ακριβώς ίδια με αυτή των προηγούμενων ημερών. Η ουρά των φορτηγών προς το Φόλκστον (δίπλα στο λιμάνι του Ντένβερ), επισημαίνει, λέγεται πως φτάνει στα 50 χιλιόμετρα και Έλληνες οδηγοί που είχαν περάσει το Σάββατο στην Αγγλία, αλλά τώρα δεν μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους, έχουν κάνει το φορτηγό τους σπίτι επί πάνω από τρεις μέρες, αφού μένουν κατ’ ανάγκη σταθμευμένοι σε πάρκινγκ.

Οι οδηγοί των ελληνικών φορτηγών, πολλά από τα οποία μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα, όπως νωπά ψάρια, δεν έχουν στη διάθεσή τους ούτε τα βασικά: φαγητό και τουαλέτα. «Φαγητό δεν υπάρχει. Μόνο κάποιες καντίνες, οι οποίες έχουν ξεπουλήσει» επισημαίνει ο κ.Μαγγίνας.

«Νομίζω πως αν προσθέσουμε τα φορτηγά που είναι στα σύνορα, αυτά που είναι ακινητοποιημένα σε διάφορα πάρκινγκ και εκείνα που είναι σταθμευμένα σε ένα αεροδρόμιο της περιοχής (σ.σ. το πρώην αεροδρόμιο του Μάνστον), ο συνολικός αριθμός των φορτηγών από όλες τις χώρες φτάνει στα 15.000. Ακόμα και με ανοιχτά σύνορα, δεν υπάρχει τρόπος να απορροφηθεί γρήγορα αυτός ο αριθμός. Κάποια φορτηγά ελπίζουμε πως θα φύγουν με το υπόγειο τρένο μέσω του Channel Tunnel (σ.σ. με βαγόνια που φορτώνουν και φορτηγά), που κάθε ώρα έχει τρία με τέσσερα δρομολόγια και άλλα με πλοίο, αλλά δεν βλέπω να ομαλοποιείται η κατάσταση πριν από αύριο-μεθαύριο, δεδομένου ιδίως ότι για να μπουν στη Γαλλία όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν rapid test, γεγονός που θα δημιουργήσει πρόσθετες καθυστερήσεις» επισημαίνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.