Παράταση στην εξόφληση των τελών κυκλοφορίας και πληρωμή τους… κατά περίπτωση: Σενάρια επί σεναρίων επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη την αντικειμενική δυσκολία χιλιάδων νοικοκυριών να πληρώσουν τα τέλη, αλλά και το ότι ελέω lockdown δεν είναι λίγα τα οχήματα που ήταν για μήνες ακινητοποιημένα.
Η παράταση που θα δοθεί στην εξόφληση των τελών κυκλοφορίας 2021 δεν αποκλείεται να είναι «γενναία»: Το επικρατέστερο σενάριο μιλά για δύο μήνες, δηλαδή μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2021.
Το ζητούμενο όμως παραμένει το εάν αυτή η παράταση θα αφορά τους πάντες ή συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιοκτητών αυτοκινήτων εκείνων που αποδεδειγμένα έχουν πληγεί από την πανδημία. Ήδη το «μοντέλο» της κατά περίπτωση αναστολής εξόφλησης χρεών και πληρωμής τους σε μεταγενέστερο χρόνο έχει υιοθετηθεί τους προηγούμενους μήνες για δόσεις ρυθμισμένων οφειλών και ΦΠΑ.
«Πάγωμα» με μετάθεση στις ημερομηνίες εξόφλησης χρεών έχουν μέχρι σήμερα εργαζόμενοι σε αναστολή και επιχειρήσεις που κατέβασαν «ρολά» με κρατική εντολή.
Τέλη κυκλοφορίας... ανά χιλιόμετρο
Η πανδημία έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα όσον αφορά και στην χρήση οχημάτων: Τα αλλεπάλληλα lockdown και τα περιοριστικά μέτρα, ουσιαστικά ακινητοποίησαν μεγάλη μερίδα του στόλου αυτοκινήτων. Έτσι, πέρα από την παράταση στην εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, στο υπουργείο Οικονομικών αξιολογούν και προτάσεις που έχουν κατατεθεί για τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με την χρήση του οχήματος.
Γι' αυτό τον λόγο έχουν ανασυρθεί από το συρτάρι παλαιότεροι σχεδιασμοί, ακόμη και εκείνοι που συνέδεαν το κόστος των τελών με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε όχημα: Τότε είχε θεωρηθεί αδύνατο να τοποθετηθεί ένα ειδικό μηχάνημα σε κάθε αυτοκίνητο που θα κατέγραφε αποστάσεις και είχε προταθεί η μείωση των τελών κυκλοφορίας, με ταυτόχρονη αύξηση των φόρων στα καύσιμα, ώστε ο «χρήστης» του οχήματος να πληρώνει… απευθείας στην αντλία τα χιλιόμετρα που διανύει. «Μοντέλο» που δύσκολα θα εφαρμοστεί σήμερα, ειδικά σε περιβάλλον υγειονομικής – οικονομικής κρίσης
Πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα
Η κεντρική ιδέα είναι πάντως τα τέλη κυκλοφορίας να μην καταβάλλονται εφάπαξ για ολόκληρο τον χρόνο, αλλά κάθε μήνα: Σε μία τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να συμβάλλει η ηλεκτρονική διαδικασία για την κατάθεση πινακίδων οχημάτων που θα υιοθετηθεί σύντομα.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ετοιμάζει την σχετική πλατφόρμα, που σύμφωνα με πληροφορίες θα λέγεται myCar, ώστε όλη η διαδικασία να γίνεται online από το σπίτι. Μέσω αυτής της εφαρμογής θα μπορούσε ενδεχομένως κάποιος να αποσύρει για ορισμένο διάστημα τις πινακίδες του οχήματός του και όταν το θέτει ξανά σε κυκλοφορία να καταβάλλει αναλογικά τα τέλη.
Άλλωστε, τον περασμένο Ιούλιο ενεργοποιήθηκε και μάλιστα χωρίς προσαυξήσεις, η δυνατότητα εξόφλησης τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, στις περιπτώσεις άρσης ακινησίας οχημάτων: Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, έπρεπε να καταβάλλει το 1/12 των αναλογούντων ετησίων τελών, για χρονική διάρκεια 2 μηνών, τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών, για την άρση ακινησίας 3 μηνών, τα 3/12, κ.ο.κ.
Τι ισχύει σήμερα
Επί του παρόντος και έως ότου καταλήξουν στο υπουργείο Οικονομικών, τα τέλη κυκλοφορίας 2021 έχουν αναρτηθεί και δεν παρουσιάζουν αλλαγές σε σχέση με πέρυσι. Η καταληκτική προθεσμία για την εξόφλησή τους παραμένει η 31η Δεκεμβρίου.
Το φετινό ειδοποιητήριο, που είναι διαθέσιμο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, περιλαμβάνει και έναν QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών. Υπάρχει πάντα και η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking, που από φέτος πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
Πηγή: enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.