Τρίτη 21 Απριλίου 2020

ΜΕΛΟ: Η ελληνική γκοφρέτα που σάρωνε την αγορά και εξαφανίστηκε

Οι νεότεροι ίσως δεν έχουν ακούσει ποτέ για τη «γκοφρέτα ΜΕΛΟ», 
όμως πρόκεται για μια ελληνική γκοφρέτα που μεγάλωσε oλόκληρες γενιές και γνώρισε τεράστια επιτυχία μέχρι να εξαφανιστεί από το χάρτη. 
«Είναι ΜΕΛΟ. Τι άλλο θέλω;»

Η περιβόητη «ΜΕΛΟ» έκανε την εμφάνισή της στη δεκαετία του 1960. Την έφτιαχνε η ομώνυμη εταιρεία - σοκολατοποιία με έδρα τον Πειραιά. Γρήγορα σάρωσε την αγορά της εποχής. Η γκοφρέτα «ΜΕΛΟ» είχε αναμφισβήτητα μεγάλη επιτυχία.

«Είναι ΜΕΛΟ. Τι άλλο θέλω;». Αυτό ήταν το σλόγκαν για τη γκοφρέτα που κυριάρχησε στα τέλη του 1960 και τη δεκαετία του 1970 με τιμή δύο δραχμές.

«Μια καινούρια λιχουδιά για μεγάλους και παιδιά» έγραφε η εταιρεία. «Η άριστη βιομηχανοποίσις, η τέλεια επεξεργασία εξασφαλίζουν τον θαυμασμόν σας. Σας προσφέρουν ό,τι ακριβώς έλειπε. Είναι ΜΕΛΟ. Τι άλλο θέλω;» έλεγε η εταιρεία στις διαφημίσεις της.

Το πρωτοποριακό στοιχείο που είχε μεταξύ άλλων η γκοφρέτα «ΜΕΛΟ» ήταν οι εκπλήξεις που έκρυβε.

Ήταν η πρώτη γκοφρέτα που μέσα στη συσκευασία είχε και χαρτάκια, τα οποία έπρεπε να συγκεντρώσεις σε άλμπουμ. Τα πρώτα χαρτάκια είχαν τις σημαίες και τις εθνικές ενδυμασίες όλων των κρατών της γης. Ωστόσο η πιο διάσημη σειρά ήταν αυτή με τις εθνικές ενδυμασίες όλων των κρατών της εποχής. Όποιος κατάφερνε να μαζέψει όλα τα χαρτάκια έστελνε το άλμπουμ στην εταιρεία και έπαιρνε πίσω για δώρο μια δερμάτινη μπάλα ή μια κούκλα.

Η εξαφάνιση της γκοφρέτας «ΜΕΛΟ»

Η γκοφρέτα «ΜΕΛΟ» όπως έκανε μεγάλη επιτυχία και κυριάρχησε για πολλά χρόνια στην αγορά έτσι και εξαφανίστηκε.

Εξίσου παλιά ήταν και η γκοφρέτα της ΙΟΝ «Σαφάρι» με εικόνες μέσα στη συσκευασία άγριων ζώων, αλλά δεν έμελλε να μακροημερεύσει καθώς λύγισε από τη «σοκοφρέτα» που βγήκε στην αγορά το 1977.

Μάλιστα μέχρι το 1993 έβγαινε μόνο η κλασική με την κόκκινη και χρυσή συσκευασία.

Τη «σοκοφρέτα» την έβγαλε η ΙΟΝ. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1930 από μια παρέα φίλων που φιλοδοξούσαν να γίνουν διάσημοι σοκολατοποιοί. Τότε δημιουργούν και το πρώτο εργοστάσιο στην οδό Πειραιώς.

Λίγα χρόνια μετά η ΙΟΝ εξαγοράζει την εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων Νasko και αργότερα άλλες εταιρείες του χώρου. Από τη δεκαετία του ΄60 επενδύει στη διαφήμιση, αρχικά σε έντυπα και αργότερα στην τηλεόραση. Το 1977 λανσάρει τη «σοκοφρέτα»,το πρώτο σε προτίμηση γλυκό σνακ στην ελληνική αγορά μέχρι και σήμερα.

Μεγάλος ανταγωνιστής που μπαίνει στην αγορά και κυκλοφορεί από τη δεκαετία του '70 είναι η «Κουκουρούκου» που πάντα είχε μεγάλο μερίδιο στην αγορά, αλλά και η διαχρονική, Serenata στην κατακόκκινη συσκευασία της.

Γνώρισε επιτυχία πολλά χρόνια και γνωρίζει ακόμη  ενώ όλοι θυμούνται τις ξεχωριστές διαφημίσεις.

Η ιστορία και των δύο προϊόντων ξεκινάει το 1971 σε μια μικρή βιοτεχνία που κάνει δειλά τα πρώτα της βήματα στην Κυψέλη. Πέντε χρόνια αργότερα μετακομίζει στον Γέρακα και μετεξελίσσεται σε βιομηχανία. Τα πρώτα προϊόντα της (Κουκουρούκου, Αmaretti και Serenata) πωλούνταν μόνο στην Αθήνα, σύντομα όμως εξαπλώνονται σε όλη την Ελλάδα και σήμερα εξάγονται σε πολλές χώρες.

Η «κουκουρούκου» κυκλοφόρησε το 1978 και ήταν ένα από τα  παιδικά προϊόντα που συνδύαζαν την γκοφρέτα με το παιχνίδι καθώς τα παιδιά έβρισκαν μέσα σε κάθε συσκευασία αυτοκόλλητα και κέρδιζαν δώρα. Η Αmaretti βγήκε στα περίπτερα έναν χρόνο μετά, ενώ η Serenata ταυτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80 με το σλόγκαν «Serenata και πάσης Ελλάδος».

Derby

Η γκοφρέτα που έγινε περισσότερο γνωστή από τη διαφήμιση της, παρά από την ίδια την γεύση, παρότι κυκλοφορεί από το 1990.



Με σοκολάτα, τραγανό crisp rice και γέμιση καρύδας είχε ξεχωριστή γεύση που τη θυμούνται όλοι μαζί με την εξής διαφήμιση που λάνσαρε τη γκοφρέτα και είχε τίτλο, το «Χρυσό Ντέρμπι της ΙΟΝ».

Pocket Pie

Ηταν η απάντηση της ΙΟΝ στα Ama  αλλά δεν ήταν τόσο δημοφιλές. Ωστόσο η γεύση είναι εφάμιλλη με αυτή του μεγάλου αντιπάλου...



Kit Kat

«Κάνε ένα διάλειμμα, κάνε ένα Κit Kat» ήταν το διαφημιστικό σλόγκαν για αυτά τα γκοφρετάκια καλυμμένα με σοκολάτα, αλλά τελικά τα παιδιά τα τρώνε και χωρίς να χρειαστεί να κάνουν διάλειμμα. Από τις μεγάλες επιτυχίες στην ελληνική αγορά, το Kit Kat συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του.

πηγή: gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.