Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Συμφωνία της Cosco με την Ιταλία ~ Μοχλός πίεσης προς την Ελλάδα

Την δημιουργία εναλλακτικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, με παράκαμψη του Πειραιά, 
σχεδιάζει η Cosco Shipping, κρατικός “βραχίονας” της Κίνας στον κλάδο της ναυτιλίας καθώς συμφώνησε με την Ιταλική κυβέρνηση, για να αποκτήσει πρόσβαση στις λιμενικές υποδομές της Ιταλίας, με επίκεντρο το λιμάνι της Τεργέστης.


Η Κίνα υπέγραψε συμφωνία με την Ιταλία, για την εδραίωση στενής συνεργασίας σε ό,τι αφορά το εγχείρημα του «Δρόμου του Μεταξιού», μιας σύγχρονης εμπορικής αρτηρίας που θα ενώνει εμπορικά την Ανατολή με την Δύση, μέσω ενός τεράστιου δικτύου οδικών αξόνων, λιμενικών υποδομών και σιδηροδρομικών συνδέσεων. Η είδηση έκανε ιδιαίτερη αίσθηση, καθώς πρόκειται για την πρώτη τέτοια συνεργασία με χώρα-μέλος του γκρουπ των ισχυρότερων οικονομικών του κόσμου (G20).

Με τη συμφωνία, η Κίνα θα αποκτήσει πρόσβαση στις λιμενικές υποδομές της Ιταλίας, με το λιμάνι της Τεργέστης, αλλά και εκείνο της Γένοβας να εμφανίζονται ήδη ως βασικοί πρωταγωνιστές της συμφωνίας, καθώς ο κινεζικός κατασκευαστικός όμιλος China Communications Construction Company, θα αναλάβει την διαχείρισή τους, προχωρώντας και στα απαιτούμενα έργα υποδομής για την αναβάθμιση των λιμανιών.

Σε πρώτο πλάνο, αναμένεται να βρεθεί η Τεργέστη. Το λιμάνι της Αδριατικής είναι έτοιμο να παίξει τον ρόλο του «αντι-Πειραιά», ως μια εναλλακτική πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Γηραιά Ήπειρο. Όπως σπεύδουν να τονίσουν ειδικοί του κλάδου της ναυτιλίας, εκτός από την δέσμευση της Κίνας να αναβαθμίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ιταλίας, ώστε να ενισχυθεί η συνδεσιμότητα με τον εμπορικό διάδρομο Αδριατικής-Βαλτικής (συνδέει τα λιμάνια της Βαλτικής στο βορρά με εκείνα της Αδριατικής στο νότο), η συνεργασία με την Ιταλία, θα οδηγήσει αρκετούς ομίλους μεταφορών στο να επιλέξουν πλέον και το λιμάνι της Τεργέστης για τις ανάγκες τους, αποκτώντας μια ακόμα εναλλακτική έναντι του Πειραιά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσφατη απόρριψη μέρους του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά (κι ενώ έχουν ήδη μεσολαβήσει σχεδόν δύο χρόνια αναμονής), έκανε τον γύρο του κόσμου και αναδείχθηκε από διεθνή μέσα, όχι μόνο της Κίνας, αλλά ακόμα και παγκοσμίως (σχετικό καυστικό δημοσίευμα για την Ελλάδα φιλοξένησε η Wall Street Journal).

Σύμφωνα με πληροφορίες η κινεζική εταιρία ήδη μετέφερε άτυπα στην ελληνική κυβέρνηση την απόφασή της να αναζητήσει δραστικές εναλλακτικές λύσεις, στην περίπτωση που συνεχιστούν οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση των επενδυτικών της σχεδίων στον Πειραιά. Μάλιστα, σύμφωνα με ορισμένες πηγές η απειλεί αυτή ήταν που κινητοποίησε την ελληνική κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα, συγκαλώντας έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου για την απεμπλοκή του master plan της Cosco μετά την απόφαση του ΚΑΣ για την κήρυξη μεγάλου μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.