Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Νέο σκάνδαλο με τους ρύπους των αυτοκινήτων



Προκειμένου να τεκμηριώσει ότι πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια και να πετύχει την άδεια κυκλοφορίας νέων μοντέλων στη Νότια Κορέα η Audi πλαστογραφούσε από το 2013 αριθμούς πλαισίου αυτοκινήτων και πρωτόκολλα μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμων.

Τα νοθευμένα αποτελέσματα στέλνονταν κατόπιν στις αρμόδιες για την αδειοδότηση αρχές στη Νότια Κορέα. Αυτό προκύπτει από εσωτερική έρευνα της Audi του 2016, η οποία περιήλθε στα χέρια της εισαγγελίας Μονάχου στο πλαίσιο αστυνομικής εφόδου στα κεντρικά της εταιρείας για το σκάνδαλο εκπομπών αυτοκινήτων τον περασμένο χρόνο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Süddeutsche Zeitung οι έρευνες τις εισαγγελίας του Μονάχου αφορούν τρεις συνεργάτες της Audi και όχι μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Αν και ήταν ενήμερη, η διοίκηση της εταιρείας δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει την εισαγγελία. Σε μια πρώτη αντίδραση η Audi δήλωσε ότι ήδη το 2016 είχε αποτανθεί στις αρμόδιες αρχές στη Νότια Κορέα, ότι διεξήχθησαν στη συνέχεια σχετικές δίκες, ότι καταδικάστηκαν ντόπιοι συνεργάτες της που εμπλέκονταν στο σκάνδαλο και ότι υπήρξαν αλλαγές σε επίπεδο προσωπικού. Ανεξάρτητα όμως από την εκδίκαση της υπόθεσης στη Νότια Κόρεα η εισαγγελία του Μονάχου εξετάζει τώρα πιθανά αδικήματα συνεργατών της Audi που διεπράχθησαν στη Γερμανία.

Πάντως μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου για τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα ντίζελ (Dieselgate) το 2016 η διεύθυνση της εταιρείας είχε υποσχεθεί αλλαγές για την αποφυγή παραποιήσεων και είχε διαβεβαιώσει ότι δεν θα δείξει καμία ανοχή σε παραβάσεις του νόμου. Βέβαια τον περασμένο Ιούνιο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ρούπερτ Στάντλερ συνελήφθη και βρίσκεται από τότε στη φυλακή με την κατηγορία της αλλοίωσης αποδεικτικών στοιχείων και χειραγώγησης μαρτύρων με στόχο τη συγκάλυψη τυχόν ευθυνών του.

Οι αυστηρότεροι έλεγχοι που διεξάγονται για την τήρηση των κριτηρίων αναφορικά με την εκπομπή ρύπων έχουν οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων στην Audi το Σεπτέμβρη κατά 22% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Tα 2/3 των κινητήρων των αυτοκινήτων δεν μπορούν προς το παρόν να προμηθευθούν επειδή δεν διαθέτουν ακόμη την άδεια σύμφωνα με τα στάνταρτ της νέας Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) που αφορούν την αξιολόγηση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Audi πιστεύει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το πρόβλημα θα έχει ξεπεραστεί.

Πηγή: Deutsche Welle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.