Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Τι αλλάζει στο Λύκειο και στις Πανελλαδικές


Γαβρόγλου –Πανελλαδικές: Καταργούνται τα Λατινικά και οι συντελεστές βαρύτητας

Το νέο σύστημα θα ισχύσει από τη χρονιά 2019-2020, δηλαδή για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Β Λυκείου. «Δεν προκύπτει με κανένα τρόπο πως ότι αδιάβλητο είναι και αξιόπιστο» είπε ο υπουργός Παιδείας

Οι αλλαγές του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνουν και κατάργηση των Λατινικών στις Πανελλήνιες  επιβεβαιώνει ο Υπουργός Παιδείας. Το μάθημα αντικαθίσταται από αυτό της Κοινωνιολογίας – Οι αρχές Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζονται, ενώ καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας

Αλλαγές στις ομάδες προσανατολισμού, ομάδα σχολών ελεύθερης πρόσβασης, αλλαγές για την απόκτηση απολυτηρίου, αλλά και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών και τις ώρες διδασκαλίας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, ανακοινώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας, Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξη Τύπου για τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παραχωρεί αυτήν τη στιγμή.

«Η πρόταση που σας παρουσιάζουμε διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικων Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικους και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, ξεκινώντας την παρουσίαση του νέου σχεδίου.

O υπουργός τόνισε ότι είναι βασικό να υπάρξει «σαφέστατη προοπτική και μία καλά προμελετημένη μεταβατική περίοδος» και επισήμανε ότι οι αλλαγές ήταν μέρος της συνολικής αναβάθμισης και αναμόρφωσης της εκπαίδευσης, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.

Υπενθυμίζεται, ότι οι όποιες αλλαγές ανακοινωθούν, θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2019-20, δηλαδή από τη «φουρνιά» των παιδιών που φέτος θα ξεκινήσουν να φοιτούν στη Β’ λυκείου.

Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα ήταν αρχικά προγραμματισμένη να παρουσιαστεί τη Δευτέρα που μας πέρασε, ωστόσο έμεινε πίσω λόγω του ανασχηματισμού της κυβέρνησης.

Έως τώρα το σχέδιο Γαβρόγλου για το νέο σύστημα εισαγωγής όπως έχει διαρρεύσει από το υπουργείο Παιδείας προβλέπει την προσπάθεια ενίσχυσης του κύρους του απολυτηρίου του σχολείου.

Το σχέδιο του νυν υπουργού Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε «το Βήμα» είναι τα εξής:

Ενισχύεται το κύρος του εθνικού απολυτηρίου

Προσπάθεια ενίσχυσης του κύρους του απολυτηρίου του σχολείου που ως θέμα ξεκίνησε από την περίοδο που ήταν ακόμα υπουργός Παιδείας ο πρώην Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. Από τότε και μέχρι σήμερα κανένας δεν κατόρθωσε να κάνει το απολυτήριο Λυκείου πραγματικά «ισχυρό» και σίγουρα όχι «εθνικό». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του νυν υπουργού Παιδείας οι εξετάσεις για το απολυτήριο στα λύκεια της χώρας δεν θα έχουν οργανωτικά καμία σχέση με τις Πανελλαδικές που θα ακολουθούν, όπως και σήμερα, τη διεξαγωγή τους

Ωστόσο ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου που θα δίνουν στον κάθε μαθητή θα μετράει κατά ένα μικρό ποσοστό (όχι παραπάνω από 15-20%) για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Για το νέο ενισχυμένο απολυτήριο που σχεδιάζεται θα δίνονται ενδοσχολικού τύπου εξετάσεις σε τέσσερα βασικά μαθήματα, οι οποίες θα διοργανώνονται σε επίπεδο Περιφέρειας της χώρας.

Ήδη από φέτος το νέο σύστημα άτυπα ξεκίνησε, καθώς στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ τάξης του Λυκείου οι μαθητές εξετάστηκαν στα μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση ως κλάδοι μαθήματος), Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Στα συγκεκριμένα μαθήματα προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα μόνο στο πρώτο τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της απολυτήριας εξέτασης. Στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης ΓΕΛ, πλην της Φυσικής Αγωγής προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα και στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο.

Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.

Η Γ’ τάξη του Λυκείου (που ουσιαστικά αν τελικά προχωρήσει θα αφορά τους μαθητές που θα ξεκινήσουν φέτος τη Β’ τάξη της βαθμίδας) αναμορφώνεται πλήρως και μετατρέπεται σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για την ανώτατη εκπαίδευση, για όσους φυσικά θέλουν να προχωρήσουν σε σπουδές, καθώς όποιος δεν το επιθυμεί μπορεί να πάρει το απολυτήριο χωρίς να δώσει εξετάσεις. Έτσι αυξάνονται οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας των κρίσιμων ανά επιστημονικό πεδίο μαθημάτων (των μαθημάτων δηλαδή που εξετάζονται πανελλαδικά) ενώ εντάσσονται στα σχολεία δράσεις συνεργασίας και εθελοντισμού.

Τέλος στα λατινικά

Με «έξωση» απειλούνται από την εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας τα Λατινικά, καθώς είναι πιθανόν να γίνουν δεκτές οι εισηγήσεις που έχει στη διάθεσή του ο Υπουργός Παιδείας για να μην εξετάζονται πλέον για την εισαγωγή στα τμήματα του Α’ Επιστημονικού Πεδίου (Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Νομικές, Ψυχολογίες) αλλά αντί αυτού κάποιο μάθημα των Κοινωνικών Επιστημών.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις που θα ακολουθούν τις απολυτήριες στα σχολεία παραμένουν όπως είναι σήμερα με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, στο πρότυπο των παλαιών Δεσμών που αποτέλεσαν άλλωστε και το μακροβιότερο σύστημα στην ιστορία των διαγωνισμών εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Παραμένουν έτσι τα τέσσερα επιστημονικά πεδία στα οποία εξετάστηκαν φέτος οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας (Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας και Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομικών) και τα τέσσερα βασικά μαθήματα που εξετάστηκαν ανά πεδίο.

Ο ρόλος του απολυτηρίου

Δημιουργείται ζώνη «ελεύθερης πρόσβασης» των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου. Αυτή θα αφορά τις σχολές και τα τμήματα «χαμηλής ζήτησης» της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας στα οποία μελλοντικά υποψήφιοι θα μπορούν να εγγράφονται μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους.

Στην «απέναντι όχθη» και στις περιζήτητες σχολές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα υπάρχει κλειστός αριθμός «αρίστων» που θα επιλέγονται με την αυστηρή αξιολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.