Μια ακόμη πλήρης ανατροπή, με στροφή 180 μοιρών για την σημερινή κυβέρνηση.
Από τις διαμαρτυρίες και τα συλλαλητήρια, στα νέα διόδια. Και όχι μόνο στην Εγνατία ή κατά μήκος των εθνικών οδών, αλλά ουσιαστικά μέσα στην Αθήνα.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου προγραμματίζεται η κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπη και του Αγίου Στεφάνου, που αποτελούν ενσωματωμένα προάστια της Αθήνας.
Με την κατασκευή τους το κράτος θα σταματήσει να πληρώνει πρόστιμα στην κοινοπραξία της Νέας Οδού για διαφυγόντα κέρδη.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση εγκρίνεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που είχε μπει στο συρτάρι για τρία χρόνια υπό τον φόβο των αντιδράσεων από τους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών.
Στο ίδιο σχέδιο, για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων, προβλέπεται επίσης η μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι» καθώς και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη.
Στην περίπτωση της Βαρυμπόμπης, θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 18 μήνες.
Στον κόμβο Κηφισίας επελέγη η λύση της κατασκευής γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί τότε αρνητικά.
Έτσι, η υπόθεση ουσιαστικά… κάτω από το χαλί αφού διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να βάλουν την υπογραφή τους. Ωστόσο το έργο δεν ακυρώθηκε και ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει έως σήμερα περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για το διάστημα έως το Μάρτιο του 2017.
Διαβάστε όλη την απόφαση για τα νέα διόδια εδώ
Από τις διαμαρτυρίες και τα συλλαλητήρια, στα νέα διόδια. Και όχι μόνο στην Εγνατία ή κατά μήκος των εθνικών οδών, αλλά ουσιαστικά μέσα στην Αθήνα.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου προγραμματίζεται η κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπη και του Αγίου Στεφάνου, που αποτελούν ενσωματωμένα προάστια της Αθήνας.
Με την κατασκευή τους το κράτος θα σταματήσει να πληρώνει πρόστιμα στην κοινοπραξία της Νέας Οδού για διαφυγόντα κέρδη.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση εγκρίνεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που είχε μπει στο συρτάρι για τρία χρόνια υπό τον φόβο των αντιδράσεων από τους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών.
Στο ίδιο σχέδιο, για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων, προβλέπεται επίσης η μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι» καθώς και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη.
Στην περίπτωση της Βαρυμπόμπης, θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 18 μήνες.
Στον κόμβο Κηφισίας επελέγη η λύση της κατασκευής γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί τότε αρνητικά.
Έτσι, η υπόθεση ουσιαστικά… κάτω από το χαλί αφού διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να βάλουν την υπογραφή τους. Ωστόσο το έργο δεν ακυρώθηκε και ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει έως σήμερα περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για το διάστημα έως το Μάρτιο του 2017.
Διαβάστε όλη την απόφαση για τα νέα διόδια εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.