Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Προς ιδιωτικοποίηση και το λιμάνι της Ελευσίνας



Σειρά προς ιδιωτικοποίηση αμέσως μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ενδέχεται να πάρει ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας καθώς η εγγύτητα του με τον Πειραιά και βασικές μεταφορικές υποδομές τον καθιστά de facto συμπληρωματικό λιμάνι του κομβικού συγκροτήματος διαμεταφορών που αναπτύσσεται στην Αττική.

Το ενδεχόμενο να είναι η Ελευσίνα τα πρώτο από τα 10 περιφερειακά ελληνικά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος ενισχύεται από το διεθνές ενδιαφέρον που σύμφωνα με πληροφορίες εκδηλώνεται για τις συγκεκριμένες υποδομές.

Είναι σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε που τις αμέσως προηγούμενες ημέρες ο δήμαρχος της Ελευσίνας επισκέφτηκε την Κίνα. Ειδικότερα  από τις 7 έως και τις 14 Νοεμβρίου, αντιπροσωπία αποτελούμενη από 4 δημάρχους, της Ελευσίνας, του Περάματος, του Ασπροπύργου και των Μεγάρων, δήμους που γειτνιάζουν με το λιμάνι του Πειραιά, επισκέφτηκαν την Κίνα μετά από πρόσκληση του "Κινέζικου Λαϊκού Συνδέσμου Φιλίας με Ξένες Χώρες". Η αντιπροσωπία σύμφωνα με κινεζικές διπλωματικές πηγές, εκτός από το Πεκίνο, επισκέφτηκε και το Τσινγκτάο, έδρα ενός από τους μεγαλύτερους λιμένες παγκοσμίως όπου και είχε επαφές με στελέχη και επισήμου από σχετικές επιχειρήσεις και λιμενικές ζώνες με αντικείμενο την προώθηση της τοπικής συνεργασίας στο εμπόριο, την ναυπηγική και την λιμενική οικονομία.

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας άλλαξε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα από το ΤΑΙΠΕΔ που είναι και ο βασικός μέτοχος του ΟΛΕ αλλά και των άλλων περιφερειακών λιμανιών. Πρόκειται για τις δέκα, μη εισηγμένες, ανώνυμες εταιρείες οργανισμών λιμένων, οι μετοχές των οποίων μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2012, και ειδικότερα για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου.

Τα δέκα περιφερειακά λιμάνια περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο των υπό αποκρατικοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ για τα οποία όμως δεν έχουν ακόμα προκηρυχθεί διαγωνισμοί και έτσι παραμένει προς εξακρίβωση το πως και πότε θα προχωρήσει η περαιτέρω αξιοποίηση τους.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν πάντως πως Ελευσίνα, Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα θα βρίσκονται στο πρώτο κύμα αξιοποίησης.

Ποιο είναι όμως το λιμάνι της Ελευσίνας; Η χερσαία ζώνη του λιμένα Ελευσίνας και οι εξομοιωμένοι με τη χερσαία ζώνη χώροι καθορίζονται από τη θέση "Παλάσκα" της τοποθεσίας Σκαραμαγκά, στην ανατολική πλευρά και συνεχίζονται προς δυσμάς μέχρι το δυτικό άκρο της θέσης "Ναυπηγεία Ελευσίνας". Ο κεντρικός λιμένας Ελευσίνας χαρακτηρίζεται αμιγώς εμπορικός καθότι από αυτόν γίνεται μόνον η διακίνηση εμπορευμάτων και χύδην φορτίων. Διαθέτει συνολικό μήκος κρηπιδωμάτων 1.037 μέτρα, βραχίονα λιμένος 300 μ. χ 80 μ., ωφέλιμη επιφάνεια 50.000 τ.μ. και κυμαινόμενο βάθος από 8-10 μ. Στους χώ­ρους του Κεντρικού Λιμένα γίνεται η κύρια διακίνηση εμπορευμάτων (φορτοεκφόρτωση - εναπόθεση), ο οποίος είναι χαρακτηρισμένος και ως τελωνειακός περίβολος. Στον Κεντρικό Λιμένα εκφορτώνονται και διακινούνται στο εσωτερικό της χώρας κατά μέσο όρο 2,0 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων ετησίως.

Τα κυριότερα εμπορεύματα που διακινούνται είναι σίδηρος, λαμαρίνες, ρόλοι χαρτιού, ξυλεία, σκραπ, σωλήνες, μπετόβεργες κ.λ.π. Επίσης, από τον τελωνειακό περίβολο του Κεντρικού Λιμένος διέρχονται προς εκτελωνισμό 12.000 περίπου φορτηγά αυτοκίνητα με τα οποία διακινούνται 200.000 περίπου τόνοι εμπορευμάτων ετησίως. Στο ευρύτερο συγκρότημα λειτουργούν επίσης δύο μαρίνες, σκαφών αναψυχής, ένα λιμάνι αλιευτικών σκαφών ενώ υπάρχει και άλλος ένας πλην του κεντρικού προβλήτας ξηρού φορτίου αλλά και ένα ακόμα νέος λιμενίσκος. 

Η. Μπέλλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.