Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Στοιχεία - φωτιά για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη 2»

«Άλλος είχε πληρώσει για το φορτίο του δεξαμενόπλοιου» καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ


Οσμή σκανδάλου αναδύεται γύρω από την υπόθεση του ναυαγίου που προκάλεσε την περιβαλλοντική καταστροφή στο Σαρωνικό μετά τις συνταρακτικές αποκαλύψεις της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), σύμφωνα με την οποία «ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛΠΕ».

Τα νέα στοιχεία – φωτιά προέκυψαν από την αιχμηρή ανακοίνωση που εξεδόθη από το ναυτεργατικό σωματείο αμέσως μετά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή

«Στην διάρκεια της σύσκεψης ΠΕΝΕΝ – ΥΕΝ (σ.σ Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας) αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στην δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο. Το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δις ευρώ εσόδων για το δημόσιο…» αναφέρει μεταξύ άλλων η επίμαχη ανακοίνωση.

Η Ένωση Ναυτών καταλογίζει εγκληματικές ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό.  Αναφορικά με το λαθρεμπόριο των καυσίμων και τα κυκλώματα που λειτουργούν ανεξέλεγκτα το Προεδρείο της ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για πρακτικές «κόζα νόστρα» με φοροδιαφυγή δις ευρώ σε ετήσια βάση.

«Και δυστυχώς καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν άγγιξε ούτε έθιξε, ενώ το πάρτι συνεχίζεται και όπως αποδείχτηκε με το πλοίο «LASSEA» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα…» τονίζει.

Στο εδώλιο ξανά οι υπεύθυνοι του «Lassea»

Σήμερα, επαναλαμβάνεται από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η εκδίκαση της υπόθεσης του «Lassea», για την οποία κατηγορούνται ο πλοίαρχος και ο Α' μηχανικός του πλοίου.

Η δίκη επρόκειτο να διεξαχθεί χθες, όμως κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατόν εξαιτίας της απουσίας των τεσσάρων βασικών μαρτύρων κατηγορίας από το λιμενικό σώμα και την τελωνειακή αρχή.

Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος των δύο ναυτικών έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, καθώς στις δεξαμενές έρματος του πλοίου βρέθηκαν ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων χωρίς τα απαιτούμενα παραστατικά.

Tο « Lassea» αναμένεται να εισέλθει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, στον Ασπρόπυργο, κατόπιν εισαγγελικής εντολής προκειμένου να αδειάσει τα 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», ενώ οι συλληφθέντες εξακολουθούν να κρατούνται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, η διαδικασία απάντλησης έχει ολοκληρωθεί κατά τα 2/3.

Αναφερόμενος στις αποζημιώσεις των πληγέντων επαγγελματιών από την οικολογική τραγωδία, ο κ. Σαντορινιός εξήγησε πως ένας τρόπος απόδειξης των απωλειών για τις επιχειρήσεις είναι η σύγκριση του τρέχοντος κύκλου εργασιών με τον αντίστοιχο περσινό.

«Πρόθεση είναι να αποζημιωθούν. Αυτό θα γίνει μέσα από τη διαδικασία των διεθνών αποζημιώσεων από την ασφαλιστική εταιρεία και άλλα διεθνή κεφάλαια, που υπάρχουν για τέτοιες περιπτώσεις» επεσήμανε.

Από «κόσκινο» όλες οι υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων

Με αφορμή την ύποπτη βύθιση του δεξαμενόπλοιου αλλά και τον εντοπισμό λαθραίων καυσίμων στο πλοίο που διενεργούσε την απάντληση από το ναυάγιο, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής επισκέφθηκε χθες τον Άρειο Πάγο και ζήτησε να επανεξεταστούν όλες οι αθωωτικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί τα τελευταία 10 χρόνια και αφορούν σε λαθρεμπορία καυσίμων.

Ανάμεσά τους είναι και αυτή που αφορά στον πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ», Θόδωρο Κουντούρη.

Παράλληλα, ο αρμόδιος υπουργός έδωσε εντολή στον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων του Λιμενικού Σώματος για έκτακτες επιθεωρήσεις στα δεξαμενόπλοια.

Συγκεκριμένα, στο μικροσκόπιο των στελεχών του Λιμενικού Σώματος θα βρεθούν τα τάνκερ που φέρουν ελληνική σημαία, εκτελούν πλόες στο εσωτερικό και τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τους έχουν εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ή άλλους εξουσιοδοτημένους οργανισμούς.

«Έχω ζητήσει προφορικώς και γραπτώς από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και θα πάει και ανάλογη αναφορά στον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, να επανεξεταστούν, την τελευταία δεκαετία, οι αθωωτικές αποφάσεις, οι εφετειακές, για όλες τις υποθέσεις λαθρεμπορίου. Νομίζω ότι αυτή είναι η κίνηση που έπρεπε να γίνει. Θα κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν να ξεσκεπαστούν όλες αυτές οι ιστορίες που βρίθουν από διάφορες υποψίες και πληροφορίες» δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής στο ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm.

Μέτρα ανακούφισης ζητεί η ΓΣΕΒΕΕ

Άμεσα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την καταστροφή ζητεί η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας.

Η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει σειρά μέτρων για την αποκατάσταση ζημιών, ασφαλιστικές και φορολογικές ελαφρύνσεις και διευκολύνσεις σε δανειακές υποχρεώσεις.

Συγκεκριμένα ζητά:

Αποκατάσταση ζημιών επιχειρήσεων

1.Δημιουργία μιας κεντρικής συντονιστικής υπηρεσίας εξυπηρέτησης έκτακτης ανάγκης για επιχειρήσεις για την καταγραφή των επιχειρήσεων που επηρεάζονται και την συγκέντρωση και αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων και δικαιολογητικών δεδομένου ότι πολλές δημόσιες υπηρεσίες υπολειτουργούν ενώ οι επιχειρηματίες δεν διαθέτουν τον απαραίτητο χρόνο για να ασχοληθούν με όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα. Αυτή η υπηρεσία μπορεί να έχει μόνιμο χαρακτήρα και λειτουργεί σε έκτακτες περιστάσεις σε όλη την επικράτεια.

2.Πλήρης αποζημίωση των επιχειρήσεων που επηρεάζονται άμεσα από την καταστροφή που έχει συντελεστεί (πχ ιχθυοκαλλιέργειες, τουριστικές επιχειρήσεις).

3.Αποζημίωση για τα κατεστραμμένα προϊόντα με βάση τις τρέχουσες τιμές.

ΙΙ. Ασφαλιστικές - Φορολογικές ελαφρύνσεις

1.Για όσους επαγγελματίες που αποδεδειγμένα έχουν υποστεί ζημιές απαλλαγή (και όχι μόνο αναστολή) από την καταβολή εισφορών στον  ΟΑΕΕ  για ένα εξάμηνο και μεταφορά ασφαλιστικού χρόνου με πλήρες, ωστόσο, δικαίωμα στην ασφάλιση υγείας.

2.Απαλλαγή από την καταβολής του τέλους επιτηδεύματος για όλους τους επιχειρηματίες της περιοχής για το τρέχον έτος. Απαλλαγή πληρωμής ανταποδοτικών τελών μέχρι το τέλος του έτους.

3.Απομείωση του συντελεστή φόρου εισοδήματος για τα οικονομικά έτη 2017 και 2018.

4.Παροχή δυνατότητας υπαγωγής σε ρύθμιση για οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Για όσους έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, προτείνεται η μετάθεση της ρύθμισης και το πάγωμα καταβολής για 6 μήνες.

ΙΙΙ. Δανειακές υποχρεώσεις - Χρηματοδότηση

1.Αναστολή καταβολής δόσεων για δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Μετά την αποτίμηση των ζημιών, ισοαναλογική απομείωση χρεών. Παράλληλα, να εξεταστεί η παροχή διευκολύνσεων με χαμηλότοκα δάνεια για όσους επιθυμούν να επανεπενδύσουν στην επιχείρηση (ανακατασκευή, αγορά προϊόντων, μεταγκατάσταση κοκ)

2.Αναστολή αναγγελίας στον Τειρεσία για επιχειρήσεις που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε δάνεια.

3.Ειδική ρύθμιση- παράταση για τις ληξιπρόθεσμες επιταγές (μέχρι τέλος του έτους)

4.Αμεση καταβολή των ποσών που προκύπτουν από ιδιωτική ασφάλιση κτιρίων και αγαθών.

IV. Κοινωνική προστασία - Κοινωνική συνοχή

1.Επέκταση του κοινωνικού τιμολογίου στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά της πληγείσας περιοχής για χρονικό διάστημα ενός έτους

2.Απελευθέρωση πόρων από προγράμματα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου για την αποκατάσταση των ζημιών.

3.Ειδικό καθεστώς πρόσβασης σε κοινωνικές υπηρεσίες και παροχές για τις οικογένειες που έχουν πληγεί (βρεφονηπιακούς σταθμούς, βοήθεια στο σπίτι, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη).

πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.