Ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων κατεγράφη το πρώτο τετράμηνο του 2017 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αντιθέτως, μειωμένη είναι η δραστηριότητα στον ναυπηγικό τομέα καθώς ο αριθμός των νέων παραγγελιών έχει μειωθεί σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του 2016.
Και στις δύο αγορές, όμως, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα επενδύοντας συνολικά 2,36 δισ. δολ.
Η σταθερή βελτίωση των ναύλων στον τομέα αυτό από τα μέσα του περασμένου φθινοπώρου, σε συνδυασμό με τις σχετικά χαμηλές τιμές που επικρατούσαν μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου, προσέλκυσαν επενδύσεις από έναν μεγάλο αριθμό πλοιοκτητών. Το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον έδωσε από τον Μάρτιο και μετά σημαντική ώθηση στις τιμές, οι οποίες σημείωσαν μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες αύξηση που έφτασε ακόμα και το 20% σε ορισμένα μεγέθη/ηλικίες πλοίων, όπως επισημαίνει η ίδια.
Επίσης, η απότομη αυτή αύξηση στις τιμές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για νεότευκτα πλοία, καθώς η τιμή σχετικά νέων πλοίων έφτασαν σε μεγέθη όπως το Panamax/Kamsarmax να είναι μόλις λίγες ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από την τιμή του αντίστοιχου νεότευκτου πλοίου.
Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, όπως η Chartworld, κινητοποιηθήκαν γρήγορα, προκειμένου να εκμεταλλευτούν το trend αυτό, με τον αριθμό των συνολικών επιβεβαιωμένων και υπό διαπραγμάτευση παραγγελιών από Έλληνες σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από τις αρχές του χρόνου να υπολογίζεται στο 50% όλων των παραγγελιών που καταγράφονται στον τομέα αυτό.
Πέρυσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν τοποθετήσεις σε παραγγελίες για 14 μόλις πλοία αξίας 500 εκατ. δολ., ενώ φέτος το ίδιο διάστημα προχώρησαν στην παραγγελία 36 μονάδων αξίας 981 εκατ. δολ.
Πηγή: naftemporiki.gr
Αντιθέτως, μειωμένη είναι η δραστηριότητα στον ναυπηγικό τομέα καθώς ο αριθμός των νέων παραγγελιών έχει μειωθεί σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του 2016.
Και στις δύο αγορές, όμως, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα επενδύοντας συνολικά 2,36 δισ. δολ.
Η σταθερή βελτίωση των ναύλων στον τομέα αυτό από τα μέσα του περασμένου φθινοπώρου, σε συνδυασμό με τις σχετικά χαμηλές τιμές που επικρατούσαν μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου, προσέλκυσαν επενδύσεις από έναν μεγάλο αριθμό πλοιοκτητών. Το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον έδωσε από τον Μάρτιο και μετά σημαντική ώθηση στις τιμές, οι οποίες σημείωσαν μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες αύξηση που έφτασε ακόμα και το 20% σε ορισμένα μεγέθη/ηλικίες πλοίων, όπως επισημαίνει η ίδια.
Επίσης, η απότομη αυτή αύξηση στις τιμές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για νεότευκτα πλοία, καθώς η τιμή σχετικά νέων πλοίων έφτασαν σε μεγέθη όπως το Panamax/Kamsarmax να είναι μόλις λίγες ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από την τιμή του αντίστοιχου νεότευκτου πλοίου.
Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, όπως η Chartworld, κινητοποιηθήκαν γρήγορα, προκειμένου να εκμεταλλευτούν το trend αυτό, με τον αριθμό των συνολικών επιβεβαιωμένων και υπό διαπραγμάτευση παραγγελιών από Έλληνες σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από τις αρχές του χρόνου να υπολογίζεται στο 50% όλων των παραγγελιών που καταγράφονται στον τομέα αυτό.
Πέρυσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν τοποθετήσεις σε παραγγελίες για 14 μόλις πλοία αξίας 500 εκατ. δολ., ενώ φέτος το ίδιο διάστημα προχώρησαν στην παραγγελία 36 μονάδων αξίας 981 εκατ. δολ.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.