Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

Ιερώνυμος: Κάνω έκκληση προς τον πρωθυπουργό - Απαράδεκτα και επικίνδυνα τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά

Ρήξη μεταξύ Εκκλησίας και κυβέρνησης προκαλείται με αφορμή την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία αλλά και τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη 
όπου μεταξύ άλλων που κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της Κοινωνίας αμφισβητώντας το έργο της.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε δημόσιες δηλώσεις του χαρακτήρισε «απαράδεκτα και επικίνδυνα» τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά και απηύθυνε έκκληση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια και να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων.
Ο προκαθήμενος της ελλαδικής εκκλησίας μετά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, δήλωσε:
«Το μάθημα των Θρησκευτικών περνά μια κρίση κι έχουμε την ανάγκη όλοι και από πλευράς εκκλησίας και από πλευράς πολιτείας να συνεργαστούμε γερά πάνω σε μεγάλη βάση με θετική άποψη και όχι περιοριζόμενοι από χρονικά όρια δέκα ημερών, πέντε ημερών, αλλά με περισσότερο χρόνο και με περισσότερη άνεση για να πάρουμε τις σχετικές αποφάσεις.Βεβιασμένα τα νέα προγράμματα, τα οποία ξέρουμε πως ελήφθησαν και με, πως προωθήθηκαν και με σφραγίδα ποιων ανθρώπων. Εγω με μια λέξη θα έλεγα σήμερα, επειδή διάβασα τα καινούργια προγράμματα και τα είδα είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά μεγάλη ζημιά στην παιδεία γενικότερα, στην κοινωνία μας και ρήξη μέσα στην εκκλησία στη σχέση με την πολιτεία».
Έκκληση στον πρωθυπουργό
Ο Αρχιεπίσκοπος απευθύνει έκκληση στον πρωθυπουργό λέγοντας: «Γι' αυτό από αυτη τη θέση σήμερα, θα τα πω και στην ιεραρχία στις αρχές Οκτωβρίου, κάνω έκκληση αυτή τη στιγμή προς τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια, να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλης εκκλησίας και πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους σε ένα τόπο που ακούγονται λόγια, λόγια, λόγια, και λείπει ό λόγος».

Η απάντηση Φίλη

Ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης με αφορμή την δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου για την αναβάθμιση του μαθήματος των
Θρησκευτικών δήλωσε:

«Τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα. Η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων.».

Ο υπουργός Παιδείας είχε ρίξει λάδι στη φωτιά σε προηγούμενη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό όταν κατηγόρησε την Εκκλησία ότι έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της Κοινωνίας αμισβητώντας το έργο της. Ο υπουργός Παιδείας αναρωτήθηκε για το ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία σε κρίσιμες, όπως είπε, ιστορικές στιγμές, λέγοντας χαρακτηριστικά «Πού ήταν η εκκλησία στη Χούντα; Πού ήταν η Εκκλησία στην κατοχή; Δεν μπορούμε να προσκυνάμε και να λέμε ότι είναι εκ προοιμίου ιερά. Δεν είναι ιερά, ανθρώπινο είναι η Εκκλησία».

Στην ίδια εκπομπή, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι με συνταγματική αναθεώρηση η κυβέρνηση θα περάσει στο ουδετερόθρησκο κράτος και σε ουδετερόθρησκο σχολείο. Είναι βασικό θέμα, είπε, η σύγχρονη πολιτισμική ταυτότητα του Έλληνα και υπογράμμισε ότι η Ορθοδοξία είναι πλούσια, δεν είναι μονοδιάστατη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.