Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

Νεκρός ο Κυριάκος Μαμιδάκης

Με μια σφαίρα στο κεφάλι έδωσε τέλος στη ζωή του ο επιχειρηματίας, Κυριάκος Μαμιδάκης, 84 ετών. Νεκρό, μέσα στο σπίτι του στο Διόνυσο Αττικής, τον εντόπισε το μεσημέρι ο γαμπρός του.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, βρέθηκε δίπλα του ένα περίστροφο ενώ ο ίδιος φέρει ένα και μοναδικό τραύμα στο κεφάλι. Πηγές αναφέρουν ότι εκτός από το τραύμα επάνω του, εντοπίστηκε σημάδι από πυροβολισμό στο δωμάτιο, κάτι που δείχνει ότι πριν από το θανατηφόρο πλήγμα είχε προηγηθεί ακόμη μια βολή. 

Στο σπίτι του επιχειρηματία μεταβαίνει ιατροδικαστής αλλά και κλιμάκιο της σήμανσης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάποιο σημείωμα που να άφησε ο Κ. Μαμιδάκης, ωστόσο η έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ λαμβάνονται μαρτυρικές καταθέσεις από τους συγγενείς του.
Ποιος ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης

Γεννήθηκε στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη.

Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι’ αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στον θείο του Γ. Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών.

Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη JETOIL
Πριν από τον θάνατο Μαμιδάκη η Jet Oil είχε καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99

Μόλις δύο ημέρες πριν από τον θάνατο του Κυριάκου Μαμιδάκη, η εταιρεία Jet Oil του ομώνυμου ομίλου είχε καταθέσει αίτηση προστασίας από τους πιστωτές, βάσει του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα.

Αναφερόμενη στους λόγους που την οδήγησαν στην κατάθεση της αίτησης, η εταιρεία τονίζει την ανάγκη προστασίας από τους πιστωτές της προκειμένου να υλοποιήσει σχέδιο εξυγίανσης.

Αποδίδει τα προβλήματα και τη συσσώρευση συνολικών υποχρεώσεων ύψους 314,5 εκατ. ευρώ προς πιστωτές στην ύφεση της ελληνικής οικονομίας αλλά και στην επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας διεθνώς, που επηρέασε τη ζήτηση στον κλάδο πετρελαιοειδών, καθώς και στη δυστοκία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές της κυρίως μέσω της παροχής εγγυήσεων για την πραγματοποίηση εισαγωγών. Από τις συνολικές υποχρεώσεις της Jetοil ύψους 314,5 εκατ. ευρώ, τα 184 εκατ. είναι προς τις τράπεζες, 87 εκατ. προς προμηθευτές, 2,5 εκατ. ευρώ προς το ελληνικό Δημόσιο, 650.000 ευρώ προς ασφαλιστικά ταμεία, 920.000 ευρώ προς τους εργαζομένους, κ.ά.

Τα αδιέξοδα προβλήματα της εταιρείας του κλάδου, που ιδρύθηκε στα τέλη του 1960 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη και εξελίχθηκε μέσα στις επόμενες δεκαετίας στην τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία της εγχώριας αγοράς, ξεκίνησαν εδώ και ένα χρόνο περίπου. Με ένα δίκτυο 600 πρατηρίων, τις μεγαλύτερες μετά τα διυλιστήρια εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην Ελλάδα και μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα στα Βαλκάνια, κρατούσε μέχρι και προ ενός έτους την πέμπτη θέση της αγοράς.

Τα προβλήματά της είναι γνωστά στην αγορά εδώ και πολύ καιρό και αποδίδονται τόσο στην ύφεση που έχει αφαιρέσει από την αγορά το 30% του τζίρου της, όσο και σε λανθασμένες διαχρονικά εμπορικές επιλογές της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίες βεβαίως μπορεί να μην οδηγούσαν στο ίδιο αποτέλεσμα εάν δεν μεσολαβούσε η κρίση.

Είναι γνωστό για παράδειγμα ότι μεσούσης της κρίσης το 2010, η Jet Oil προχώρησε στην εξαγορά των εταιρειών Dracoil και El Petrol, διευρύνοντας το δίκτυο πρατηρίων της, φορτώθηκε όμως και τα ανοίγματα και τις επισφάλειες των δύο εταιρειών.

Σήμερα η δραστηριότητά της στη λιανική είναι σχεδόν μηδενική, με τα 600 πρατήριά της να έχουν αλλάξει εμπορικό σήμα, ενώ σταδιακά περιορίστηκαν τους τελευταίους μήνες και οι εξαγωγές στις χώρες των Βαλκανίων. Στο διάστημα του τελευταίου έτους μεσολάβησαν προσπάθειες της διοίκησης για αναζήτηση επενδυτή, οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν. Η αγορά πετρελαιοειδών θεωρούσε εδώ και μήνες την κατάσταση της εταιρείας εξαιρετικά δύσκολη, καθώς οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά δεν άφηναν μεγάλα περιθώρια για βελτίωση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.