Θα γίνει μόδα; Πιθανότατα. Αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα και τα αδιέξοδα του γιγαντισμού τους η μία μετά την άλλη οι ευρωπαϊκές μητροπόλεις ψάχνουν τις λύσεις κάτω από τις πιο απίθανες πέτρες.
Μετά το Παρίσι λοιπόν και το Λονδίνο προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα του επιβαρύνοντας με τέλη τις παλιές μοτοσυκλέτες.
Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό πως η δημοτική αρχή του Παρισιού μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Σύνδεσμο Κυκλοφοριακών Αρχών σχεδιάζει από τον επόμενο μήνα να επιβάλλει την απαγόρευση κυκλοφορίας στην «Πόλη του Φωτός» όσων μοτοσυκλετών κατασκευάστηκαν πριν το 1999. Η απαγόρευση θα ισχύει από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ. Το πρόστιμο για τους παραβάτες θα είναι 35 ευρώ.
Το Λονδίνο που έχει από δεκαετίες τρομερό πρόβλημα ρύπανσης και συμφόρησης, έχει ήδη υιοθετήσει τέλος 11,50 λιρών για τα αυτοκίνητα που θέλουν να μπουν στον εσωτερικό του δακτύλιο.
Επίσημα, το τέλος αποφασίστηκε για δύο λόγους: αφενός για να μειωθεί η ατμοσφαιρική μόλυνση (λιγότερα αυτοκίνητα = λιγότερα καυσαέρια) και αφετέρου για να βελτιωθεί η πρόσβαση των οχημάτων επειγόντων περιστατικών στα στενά δρομάκια του κέντρου.
Μέχρι σήμερα οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ εξαιρούνταν της επιβάρυνσης αυτής. Όμως υπάρχει πλέον σχεδιασμός που προβλέπει την επιβάρυνση όλων των δίτροχων οχημάτων κατασκευής πριν το 2007, δηλαδή πριν την εφαρμογή των προδιαγραφών Euro3 στις μοτοσυκλέτες.
Η πρόθεση αυτή των δημοτικών αρχών ήταν γνωστή στους λονδρέζους μοτοσυκλετιστές –μάλιστα η εφαρμογή του μέτρου αναμενόταν το 2020, οπότε θα ενεργοποιηθεί η Ζώνη Υπερχαμηλών Εκπομπών της μητρόπολης.
Όμως τώρα η ιστοσελίδα Bike Social αναφέρει πως το μέτρο μπορεί να ενεργοποιηθεί από του χρόνου. Η αιτία είναι πως η πόλη έχει ιδιαίτερα επιβαρυνμένη ατμόσφαιρα πράγμα που την καθιστά μόνιμο παραβάτη των ευρωπαϊκών κανονισμών, κοστίζοντάς της χρήματα.
Δεν ξέρουμε αν, τώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο αποχωρεί από την ευρωπαϊκή ένωση, η συμμόρφωση με τις νόρμες των 27 θα παραμείνει επιτακτική ανάγκη –μάλλον ναι όμως. Aν λάβουμε υπόψη ότι η αποχώρηση θα έχει σαν αποτέλεσμα και τη διακοπή των ευρωπαϊκών ενισχύσεων.
Η ατμοσφαιρική μόλυνση στο Λονδίνο είναι τέτοια, που όσοι κυκλοφορούν στην πόλη τακτικά αναφέρονται σε αυτήν σαν "Η Μαυρίλα" ή κάπως λιγότερο ποιητικά ως "Η Μαύρη Μύξα", αναφερόμενοι στο... προϊόν της μύτης όποιου κυκλοφορεί κάποιες ώρες στην πόλη.
Τελικός αποδέκτης της Μαυρίλας βέβαια είναι οι πνεύμονες και γι' αυτό κάθε μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση της ρύπανης είναι ευπρόσδεκτο. Μόνο που στη περίπτωση αυτή δεν είναι ξεκάθαρο το πώς το ειδικό τέλος θα φτάσει να μειώσει την ατμόσφαιρα.
Πάντως οι Αρχές της Πόλης αναγνωρίζοντας την αξία και τη σπανιότητα των κλασικών μοτοσυκλετών, προτίθενται να εξαιρέσει από το μέτρο όσα μηχανοκίνητα δίτροχα κατασκευάστηκαν πριν το 1973.
Θανάσης Χούντρας
Όμως τώρα η ιστοσελίδα Bike Social αναφέρει πως το μέτρο μπορεί να ενεργοποιηθεί από του χρόνου. Η αιτία είναι πως η πόλη έχει ιδιαίτερα επιβαρυνμένη ατμόσφαιρα πράγμα που την καθιστά μόνιμο παραβάτη των ευρωπαϊκών κανονισμών, κοστίζοντάς της χρήματα.
Δεν ξέρουμε αν, τώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο αποχωρεί από την ευρωπαϊκή ένωση, η συμμόρφωση με τις νόρμες των 27 θα παραμείνει επιτακτική ανάγκη –μάλλον ναι όμως. Aν λάβουμε υπόψη ότι η αποχώρηση θα έχει σαν αποτέλεσμα και τη διακοπή των ευρωπαϊκών ενισχύσεων.
Η ατμοσφαιρική μόλυνση στο Λονδίνο είναι τέτοια, που όσοι κυκλοφορούν στην πόλη τακτικά αναφέρονται σε αυτήν σαν "Η Μαυρίλα" ή κάπως λιγότερο ποιητικά ως "Η Μαύρη Μύξα", αναφερόμενοι στο... προϊόν της μύτης όποιου κυκλοφορεί κάποιες ώρες στην πόλη.
Τελικός αποδέκτης της Μαυρίλας βέβαια είναι οι πνεύμονες και γι' αυτό κάθε μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση της ρύπανης είναι ευπρόσδεκτο. Μόνο που στη περίπτωση αυτή δεν είναι ξεκάθαρο το πώς το ειδικό τέλος θα φτάσει να μειώσει την ατμόσφαιρα.
Πάντως οι Αρχές της Πόλης αναγνωρίζοντας την αξία και τη σπανιότητα των κλασικών μοτοσυκλετών, προτίθενται να εξαιρέσει από το μέτρο όσα μηχανοκίνητα δίτροχα κατασκευάστηκαν πριν το 1973.
Θανάσης Χούντρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.