Ποσό μαμούθ σήκωσε από τις αγορές ο Έλληνας εφοπλιστής Παναγιώτης (Πήτερ) Γ. Λιβανός
με το οποίο κάλυψε πλήρως την χρηματοδότηση μεγάλου ναυπηγικού προγράμματος της εισηγμένης ναυτιλιακής του GasLog Ltd η οποία δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ειδικότερα η GasLog Ltd έκλεισε κοινοπρακτικό δάνειο με 14 διεθνείς τράπεζες ύψους 1,3 δισ. δολαρίων με το οποίο θα εξοφληθούν οι παραγγελίες για 8 δεξαμενόπλοια τα οποία καλύπτονται από μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα αξίας 4 δισ. δολαρίων. Η συνολική αξία των 8 ποντοπόρων ανέρχεται σε 1,5 δισ. δολ και το υπόλοιπο καλύπτεται από ίδια κεφάλαια της εισηγμένης στο New York Stock Exchange ναυτιλιακής.
Το δάνειο των 1,3 δισ. δολ. έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες μετά από άλλη χρηματοδότηση 750 εκατ. δολ. την οποία εξασφάλισε ομοίως με κοινοπρακτικό δανεισμό η επίσης συμφερόντων του, ναυτιλιακή Euronav.
Η τωρινή συμφωνία των 1,3 δισ. είναι ένα από τα μεγαλύτερα deals στον κλάδο και έρχεται σε μια φάση που η διάθεση ανάληψης ενεργειακού ρίσκου διεθνώς είναι περιορισμένη. Το εισηγμένο όχημα του Παναγιώτη (Πήτερ) Γ. Λιβανού αντιπαρήλθε το σκόπελο αυτό διαθέτοντας άριστες σχέσεις με αξιόπιστους μεγάλους ναυλωτές προεξάρχουσας της British Gas, σημειώνουν οι αναλυτές.
H Citibank και η Nordea ηγηθήκαν του κοινοπρακτικού δανείου ενώ οι κορεατικοί οργανισμοί εξαγωγικών πιστώσεων KEXIM και K-Sure εγγυήθηκαν και συμμετείχαν στην χρηματοδότηση.
Οι άλλες τράπεζες που συμμετέχουν είναι οι Bank of America, BNP Paribas, Credit Agricole, Credit Suisse, HSBC Bank, ING Bank, KEB Hana Bank, KfW IPEX-Bank, National Australia Bank Limited, Oversea-Chinese Banking Corporation Limited, Societe Generale και The Korea Development Bank.
Τα 8 ποντοπόρα δεξαμενόπλοια -η αξία ενός εκάστου ανέρχεται στα 187,5 εκατ.- τελούν υπό ναυπήγηση στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία των Samsung Heavy Industries και Hyundai Heavy Industries και θα έλθουν να προστεθούν στον υπάρχοντα στόλο της GasLog που αριθμεί ήδη επιπλέον 11 τέτοια (LNG carriers) δεξαμενόπλοια. Η GasLog Partners θυγατρική της GasLog ελέγχει άλλα 8 LNG carriers. Συνολικά τα συμφέροντα του εφοπλιστή στα LNG carriers προσεγγίζουν δηλαδή τα 30 πλοία καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς στόλους του κλάδου παγκοσμίως.
Ο εφοπλιστής είναι επίσης βασικός μέτοχος (μαζί με τη μεγαλύτερη γαλλική εφοπλιστική οικογένεια, τον όμιλο Saverys ) της ομοίως εισηγμένης Euronav. H εν λόγω ναυτιλιακή η κεφαλαιοποίηση της οποίας στο Euronext υπερβαίνει τα 2 δισ. δολ. εξασφάλισε επίσης, στις αρχές Σεπτεμβρίου, χρηματοδότηση 750 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ προ ενάμιση έτους πραγματοποίησε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές του κλάδου αποκτώντας στόλο μεγάλων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού της Maersk. Ειδικότερα προχώρησε στις αρχές του 2014 στην εξαγορά 15 πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου της Maersk έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Στην χρηματοδότηση των 750 εκατομμυρίων δολαρίων της Euronav συμμετείχαν οι DNB Bank ASA, Nordea Bank Norge ASA, ABN AMRO Bank NV, ING Bank NV, Skandinaviska Enskilda Banken AB, Crédit Agricole, KBC Bank NV, Scotiabank Europe, Société Générale, Belfius Bank και HSBC.
Συνολικά η Euronav ελέγχει 57 δεξαμενόπλοια μεταφοράς και αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Τα συμφέροντα του Παναγιώτη Γ. Λιβανού περιλαμβάνουν όμως και άλλες ναυτιλιακές μεταξύ των οποίων τις DryLog, TankLog και, την ευρύτερα γνωστή στην Ελλάδα, Ceres.
Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρείται εκ των "γαλαζοαίματων" της ναυτιλίας. Κατάγεται από δύο οικογένειες "χρυσών Ελλήνων" καθώς είναι γιος του εφοπλιστή-θρύλου Γιώργου Π. Λιβανού και εγγονός, από την μητέρα του Φωτεινή, του Γιάννη Μ. Καρρά.. Είναι ένας από τους πλέον διακριτικούς και μεγαλύτερους Έλληνες επιχειρηματίες του εξωτερικού. Γεννήθηκε το 1956 και μαζί με την σύζυγό του Λάρα και τα τέσσερα παιδιά του, ζει κυρίως στην Γενεύη αλλά και στο Λονδίνο.
Αποφοίτησε από το The Buckley School των Ηνωμένων Πολιτειών και αργότερα από το Le Rosey της Ελβετίας και το Columbia University. Υπήρξε συνιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας Aston Martin μαζί με τον Νικόλα Παπανικολάου την οποία εξαγόρασαν το 1983 και πούλησαν την πλειοψηφία της αργότερα στην Ford διακρατώντας μειοψηφικό πακέτο. Συλλέκτης παλαιών αυτοκινήτων πολυτέλειας ο ίδιος , θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους στον πλανήτη.
με το οποίο κάλυψε πλήρως την χρηματοδότηση μεγάλου ναυπηγικού προγράμματος της εισηγμένης ναυτιλιακής του GasLog Ltd η οποία δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ειδικότερα η GasLog Ltd έκλεισε κοινοπρακτικό δάνειο με 14 διεθνείς τράπεζες ύψους 1,3 δισ. δολαρίων με το οποίο θα εξοφληθούν οι παραγγελίες για 8 δεξαμενόπλοια τα οποία καλύπτονται από μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα αξίας 4 δισ. δολαρίων. Η συνολική αξία των 8 ποντοπόρων ανέρχεται σε 1,5 δισ. δολ και το υπόλοιπο καλύπτεται από ίδια κεφάλαια της εισηγμένης στο New York Stock Exchange ναυτιλιακής.
Το δάνειο των 1,3 δισ. δολ. έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες μετά από άλλη χρηματοδότηση 750 εκατ. δολ. την οποία εξασφάλισε ομοίως με κοινοπρακτικό δανεισμό η επίσης συμφερόντων του, ναυτιλιακή Euronav.
Η τωρινή συμφωνία των 1,3 δισ. είναι ένα από τα μεγαλύτερα deals στον κλάδο και έρχεται σε μια φάση που η διάθεση ανάληψης ενεργειακού ρίσκου διεθνώς είναι περιορισμένη. Το εισηγμένο όχημα του Παναγιώτη (Πήτερ) Γ. Λιβανού αντιπαρήλθε το σκόπελο αυτό διαθέτοντας άριστες σχέσεις με αξιόπιστους μεγάλους ναυλωτές προεξάρχουσας της British Gas, σημειώνουν οι αναλυτές.
H Citibank και η Nordea ηγηθήκαν του κοινοπρακτικού δανείου ενώ οι κορεατικοί οργανισμοί εξαγωγικών πιστώσεων KEXIM και K-Sure εγγυήθηκαν και συμμετείχαν στην χρηματοδότηση.
Οι άλλες τράπεζες που συμμετέχουν είναι οι Bank of America, BNP Paribas, Credit Agricole, Credit Suisse, HSBC Bank, ING Bank, KEB Hana Bank, KfW IPEX-Bank, National Australia Bank Limited, Oversea-Chinese Banking Corporation Limited, Societe Generale και The Korea Development Bank.
Τα 8 ποντοπόρα δεξαμενόπλοια -η αξία ενός εκάστου ανέρχεται στα 187,5 εκατ.- τελούν υπό ναυπήγηση στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία των Samsung Heavy Industries και Hyundai Heavy Industries και θα έλθουν να προστεθούν στον υπάρχοντα στόλο της GasLog που αριθμεί ήδη επιπλέον 11 τέτοια (LNG carriers) δεξαμενόπλοια. Η GasLog Partners θυγατρική της GasLog ελέγχει άλλα 8 LNG carriers. Συνολικά τα συμφέροντα του εφοπλιστή στα LNG carriers προσεγγίζουν δηλαδή τα 30 πλοία καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς στόλους του κλάδου παγκοσμίως.
Ο εφοπλιστής είναι επίσης βασικός μέτοχος (μαζί με τη μεγαλύτερη γαλλική εφοπλιστική οικογένεια, τον όμιλο Saverys ) της ομοίως εισηγμένης Euronav. H εν λόγω ναυτιλιακή η κεφαλαιοποίηση της οποίας στο Euronext υπερβαίνει τα 2 δισ. δολ. εξασφάλισε επίσης, στις αρχές Σεπτεμβρίου, χρηματοδότηση 750 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ προ ενάμιση έτους πραγματοποίησε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές του κλάδου αποκτώντας στόλο μεγάλων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού της Maersk. Ειδικότερα προχώρησε στις αρχές του 2014 στην εξαγορά 15 πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου της Maersk έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Στην χρηματοδότηση των 750 εκατομμυρίων δολαρίων της Euronav συμμετείχαν οι DNB Bank ASA, Nordea Bank Norge ASA, ABN AMRO Bank NV, ING Bank NV, Skandinaviska Enskilda Banken AB, Crédit Agricole, KBC Bank NV, Scotiabank Europe, Société Générale, Belfius Bank και HSBC.
Συνολικά η Euronav ελέγχει 57 δεξαμενόπλοια μεταφοράς και αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Τα συμφέροντα του Παναγιώτη Γ. Λιβανού περιλαμβάνουν όμως και άλλες ναυτιλιακές μεταξύ των οποίων τις DryLog, TankLog και, την ευρύτερα γνωστή στην Ελλάδα, Ceres.
Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρείται εκ των "γαλαζοαίματων" της ναυτιλίας. Κατάγεται από δύο οικογένειες "χρυσών Ελλήνων" καθώς είναι γιος του εφοπλιστή-θρύλου Γιώργου Π. Λιβανού και εγγονός, από την μητέρα του Φωτεινή, του Γιάννη Μ. Καρρά.. Είναι ένας από τους πλέον διακριτικούς και μεγαλύτερους Έλληνες επιχειρηματίες του εξωτερικού. Γεννήθηκε το 1956 και μαζί με την σύζυγό του Λάρα και τα τέσσερα παιδιά του, ζει κυρίως στην Γενεύη αλλά και στο Λονδίνο.
Αποφοίτησε από το The Buckley School των Ηνωμένων Πολιτειών και αργότερα από το Le Rosey της Ελβετίας και το Columbia University. Υπήρξε συνιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας Aston Martin μαζί με τον Νικόλα Παπανικολάου την οποία εξαγόρασαν το 1983 και πούλησαν την πλειοψηφία της αργότερα στην Ford διακρατώντας μειοψηφικό πακέτο. Συλλέκτης παλαιών αυτοκινήτων πολυτέλειας ο ίδιος , θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους στον πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.