Αύριο αναμένεται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου
και στη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για την κάλυψη των γραμμών του βορειοανατολικού Αιγαίου για τρεις μήνες, μετά την έκπτωση από δύο άγονες γραμμές της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που έγινε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Οι προτάσεις αυτές αφού εξεταστούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο ίδιος με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση. Έπειτα το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ περιλαμβάνει δύο προτάσεις. Η πρώτη αφορά την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Η δεύτερη πρόταση αφορά την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας, με υποχρέωση σύνδεσης από τον ανάδοχο των Ψαρών με τη Χίο μία φορά την εβδομάδα σε προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι στο ΣΑΣ η ακτοπλοϊκή εταιρεία HELLENIC SEAWAYS υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές.
Για αποτυχία του μοντέλου της ακτοπλοΐας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος για θέματα ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι η η διαφαινόμενη κατάληξη της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊών Συγκοινωνιών επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους για περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο.
Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά, δηλώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή στην παρέμβασή της στο συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τόνισε ότι ο κύριος παράγοντας που θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το υπουργείο Ναυτιλίας είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
«Η εμβαλωματική λύση που φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στην λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών αλλά και των τραπεζών», προσθέτει η ίδια και αναφέρει «ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτακτική αναγκαιότητα για τα νησιά».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι προτάσεις αυτές αφού εξεταστούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο ίδιος με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση. Έπειτα το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ περιλαμβάνει δύο προτάσεις. Η πρώτη αφορά την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Η δεύτερη πρόταση αφορά την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας, με υποχρέωση σύνδεσης από τον ανάδοχο των Ψαρών με τη Χίο μία φορά την εβδομάδα σε προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι στο ΣΑΣ η ακτοπλοϊκή εταιρεία HELLENIC SEAWAYS υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές.
Για αποτυχία του μοντέλου της ακτοπλοΐας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος για θέματα ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι η η διαφαινόμενη κατάληξη της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊών Συγκοινωνιών επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους για περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο.
Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά, δηλώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή στην παρέμβασή της στο συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τόνισε ότι ο κύριος παράγοντας που θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το υπουργείο Ναυτιλίας είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
«Η εμβαλωματική λύση που φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στην λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών αλλά και των τραπεζών», προσθέτει η ίδια και αναφέρει «ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτακτική αναγκαιότητα για τα νησιά».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.