Αποκαλυπτήρια
Η λογική πίσω απ’ αυτές τις αλλαγές των κανονισμών είναι η αύξηση της παθητικής ασφάλειας. Οι άνθρωποι της FIA θέλουν να εξασφαλίσουν πως σε μια περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης υπό γωνία 90 μοιρών δε θα χτυπήσει η μύτη του ενός μονοθεσίου το κεφάλι του οδηγού του άλλου μονοθεσίου.
Οι σχεδιαστές βέβαια συνεχίζουν να επιδιώκουν την διοχέτευση όσο το δυνατόν περισσότερου αέρα με ομαλή ροή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και την επιτάχυνση αυτού έως το πίσω μέρος. Αυτό αποτελεί κομβικό στοιχείο στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Για την διοχέτευση μεγαλύτερου όγκου αέρα απαιτείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση του ρύγχους από το έδαφος και αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απαίτηση για χαμηλό ίχνος (185mm) της μύτης. Αυτό οδηγεί σε σχέδια όπως το εικονιζόμενο της ΜcLaren. Οι σχεδιαστές ουσιαστικά εδώ προσπαθούν να εναρμονιστούν με τον κανονισμό ελαχιστοποιώντας την παρουσία τη μετωπική επιφάνεια της μύτης όσο επιτρέπουν οι προδιαγραφές των crash test. Ταυτόχρονα έχουν κρατήσει το ρύγχος όσο πιο ψηλά γίνεται για τους προαναφερθέντες αεροδυναμικούς λόγους.
Τα σαφώς μεγαλύτερα ανοίγματα των ψυγείων οφείλονται στις μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης της νέας μονάδας ισχύος που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες με έναν υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6lt, συνολικής απόδοσης 760PS περίπου. Ο κινητήρας φτιάχνεται από τη Mercedes, η McLaren θα χρησιμοποιεί επίσης ελαστικά Pirelli.
Για τη Βρετανική ομάδα θα οδηγούν φέτος οι Τζένσον Μπάτον και Κέβιν Μάγνκουσεν.
Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική παρουσίαση της νέας McLaren MP4-29. O κωδικός όπως ίσως γνωρίζετε σημαίνει McLaren Project 4 με αύξοντα αριθμό 29 καθότι είναι το 29ο μονοθέσιο στην ιστορία της Βρετανικής ομάδας.
Η McLaren ιδρύθηκε από τον Μπρους ΜακΛάρεν στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και έκανε το ντεμπούτο της στη F1, το 1996 στο GP του Μονακό με οδηγό τον ιδρυτή της. Η πρώτη νίκη στην ιστορία της ομάδας ήρθε δυο χρόνια αργότερα στο Σπα με οδηγό τον Μακ Λάρεν. Από τότε ακολούθησαν άλλες 181 νίκες σε 742 συνολικά GP με 155 pole position και 152 ταχύτερους γύρους.
Τα άλλοτε ασπροκόκκινα ή ασημί μονοθέσια έχουν πάρει 4832,5 βαθμούς που έφεραν 8 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Το τελευταίο απ’ αυτά ήρθε το 1998 ενώ το τελευταίο πρωτάθλημα οδηγών ήρθε με το Λιούις Χάμιλτον το 2008.
Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της ομάδας ανακοινώθηκε η πρόσληψη του μέχρι πρότινος αγωνιστικού διευθυντή της Lotus, Έρικ Μπουλιέ ο οποίος θα αναλάβει επικεφαλής της McLaren F1.
Η εν λόγω συνεργασία είναι φυσικά αποτέλεσμα της λήψης πρωτοβουλιών από το συνιδιοκτήτη της ομάδας Ρον Ντένις, ο οποίος αφού απομάκρυνε το Μάρτιν Ουίτμαρς από το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, προανήγγειλε αλλαγές και στην ομάδα της F1. Η πρώτη εξ’ αυτών είναι βέβαια η πρόσληψη του Μπουλιέ σε ρόλο team principal. Ο Γάλλος μάνατζερ αποχωρεί από τη Lotus σ’ ένα κομβικό σημείο για την ομάδα. Θα αντικατασταθεί στη Lotus από τον διευθυντή του επενδυτικού fund που κατέχει την ομάδα, Γκέραντ Λόπεζ.
Περισσότερα γι’ αυτό το θέμα διαβάστε εδώ…
Η διαδικτυακή παρουσίαση του μονοθεσίου της McLaren ξεκίνησε στην έδρα της το περίφημο Πάραγκον στις 14:00 ώρα Ελλάδος.
Στο νέο μονοθέσιο την MP4/29 είναι φυσικά εναρμονισμένο στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών με τους νέους υβριδικούς 1.6lt, turbo κινητήρες και το χαμηλότερο – μικρότερο εμπρός μέρος.
Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν την μείωση της απόστασης της μύτης του μονοθεσίου από το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου στα 185mm από τα 550mm που ήταν πέρυσι. Αυτό προφανώς υποχρεώνει τους σχεδιαστές να σχεδιάσουν χαμηλό ρύγχος. Την ίδια στιγμή η βάση της μύτης του μονοθεσίου επίσης μειώνεται στα 525mm από τα 550mm πράγμα που σημαίνει ότι τα πόδια του οδηγού θα πάνε λίγο πιο κάτω ενώ το σώμα του μονοθεσίου παραμένει στα 625mm.
Οι σχεδιαστές βέβαια συνεχίζουν να επιδιώκουν την διοχέτευση όσο το δυνατόν περισσότερου αέρα με ομαλή ροή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και την επιτάχυνση αυτού έως το πίσω μέρος. Αυτό αποτελεί κομβικό στοιχείο στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Για την διοχέτευση μεγαλύτερου όγκου αέρα απαιτείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση του ρύγχους από το έδαφος και αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απαίτηση για χαμηλό ίχνος (185mm) της μύτης. Αυτό οδηγεί σε σχέδια όπως το εικονιζόμενο της ΜcLaren. Οι σχεδιαστές ουσιαστικά εδώ προσπαθούν να εναρμονιστούν με τον κανονισμό ελαχιστοποιώντας την παρουσία τη μετωπική επιφάνεια της μύτης όσο επιτρέπουν οι προδιαγραφές των crash test. Ταυτόχρονα έχουν κρατήσει το ρύγχος όσο πιο ψηλά γίνεται για τους προαναφερθέντες αεροδυναμικούς λόγους.
Τα σαφώς μεγαλύτερα ανοίγματα των ψυγείων οφείλονται στις μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης της νέας μονάδας ισχύος που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες με έναν υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6lt, συνολικής απόδοσης 760PS περίπου. Ο κινητήρας φτιάχνεται από τη Mercedes, η McLaren θα χρησιμοποιεί επίσης ελαστικά Pirelli.
Για τη Βρετανική ομάδα θα οδηγούν φέτος οι Τζένσον Μπάτον και Κέβιν Μάγνκουσεν.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.