Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Απογειώνεται το “Ελ. Βενιζέλος” – Το χρυσό deal 1,1 δισ. ευρώ!


Συνεχώς αυξητικά μεγέθη εμφανίζει το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"
που το 2017 παρουσίασε τη μεγαλύτερη, από την ίδρυσή του, αύξηση της επιβατικής κίνησης. 

Τα μεγέθη αυτά εξηγούν το υψηλό εγχώριο και διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει η σχεδιαζόμενη πώληση ποσοστού του 30% του μετοχικού κεφαλαίου, όπως και την αύξηση του τιμήματος, στο 1,1 δισ. ευρώ, για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Τα μεγέθη

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για τη χρήση του 2017,  ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του, εμφανίζοντας:

-Κύκλο εργασιών 433,5 εκατ. ευρώ από 406,6 εκατ. ευρώ το 2016

-Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 284,5 εκατ. ευρώ από περίπου 272 εκατ. ευρώ

-Λειτουργική κερδοφορία της τάξης των 208 εκατ. ευρώ από 198 εκατ. ευρώ

-Καθαρή κερδοφορία 140 εκατ. ευρώ από 132 εκατ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία του ΔΑΑ (που ελέγχει το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP με 40%, το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, το Δημόσιο με 25% και μέλη της οικογένειας Κοπελούζου με 5%), πλήρωσε φόρο εισοδήματος 59,7 εκατ. ευρώ το 2017.

Η εταιρεία διαθέτει κέρδη προς διανομή ύψους 218,4 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, δεν θα διανείμει μέρισμα για τη χρήση του 2017 λόγω των βραχυπρόθεσμων οικονομικών υποχρεώσεων που προκύπτουν από τη συμφωνία επέκτασης της σύμβασης κατά 20 χρόνια.

Επιβατική κίνηση

Σύμφωνα ακόμη με την οικονομική έκθεση του ΔΑΑ, οι Έλληνες κάτοικοι αρχίζουν ξανά να γίνονται υπολογίσιμη δύναμη στη συνολική επιβατική κίνηση, καθώς η ζήτηση για εισιτήρια είχε καταρρεύσει. Το 2017 τα ταξίδια από Έλληνες αυξήθηκαν 13%, με τους κάτοικους εξωτερικού, που επιδεικνύουν σταθερή αύξηση, να ενισχύονται σε ποσοστό 5%. 

Αύξηση είχαν καταγράψει και το 2016 τα ταξίδια από Έλληνες, γεγονός που σχετίζεται με τις "ανταγωνιστικές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και τη μακροοικονομική σταθερότητα” όπως αναφέρει η οικονομική έκθεση του ΔΑΑ.

Συνολικά, η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το 2017 κατέγραψε την υψηλότερη ιστορικά ετήσια επίδοσή της, φτάνοντας τα 21,73 εκατομμύρια επιβάτες, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του προηγούμενου έτους κατά 1,7 εκατ. επιβάτες (+8,6%). 

Ο αριθμός των πτήσεων ανήλθε σε 196 χιλιάδες υπερβαίνοντας τις πτήσεις του 2016 κατά 3,6%. Η σημαντική άνοδος που επιτεύχθηκε το 2017 οφείλεται κυρίως στη διεθνή επιβατική κίνηση (+12%), ενώ η κίνηση εσωτερικού επίσης αυξήθηκε, αλλά σε μικρότερο βαθμό (+2%), επηρεασμένη κυρίως από τη μειωμένη προσφορά θέσεων από τις αεροπορικές εταιρείες κυρίως κατά τις χειμερινές περιόδους.

Η εικοσαετής επέκταση της σύμβασης

Μετά την αύξηση του τιμήματος σε 1,1 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) από μόλις 483,87 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για την εικοσαετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", στόχος είναι η εξασφάλιση των απαιτούμενων κεφαλαίων.

Την ίδια στιγμή, οι εκκρεμότητες -των οποίων η ολοκλήρωση θα οδηγήσει στην καταβολή στο Δημόσιο σε δόσεις του ποσού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που θα εκτοξεύσει τις εισπράξεις από ιδιωτικοποιήσεις- περιλαμβάνουν την υποβολή προς έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την υπογραφή της από τα συμβαλλόμενη μέρη, ήτοι το υπουργείο Οικονομικών, τον ΔΑΑ και το ΤΑΙΠΕΔ.

Στη συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να υποβληθεί στις Γενικές Διευθύνσεις Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ), η οποία έχει χρηματοδοτήσει το έργο της κατασκευής του αεροδρομίου, αλλά και στο Κοινοβούλιο για κύρωση. 

Πηγές που παρακολουθούν τις σχετικές διαδικασίες εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για το εάν θα ήταν δυνατόν το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης να λάβει χώρα έως το τέλος της χρονιάς. 

Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα ανοίξει τον δρόμο, προκειμένου το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον.


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.