Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Εφυγε ο ιδρυτής της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο ιδρυτής και Πρόεδρος της Aegean Airlines Θεόδωρος Βασιλάκης.


Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου και μεγάλωσε και ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές. Το 1958 πήγε με υποτροφία στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου σπούδασε Business Management.

Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1961 και εργάστηκε μαζί με τον πατέρα του Ευτύχη Βασιλάκη στον κλάδο των καυσίμων, καταφέρνοντας να επεκτείνει τη διανομή καυσίμων στο νομό Ηρακλείου και σύντομα σε όλο το νησί. Στη συνέχεια ίδρυσε τη Θ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΑΕ με την οποία δραστηριοποιήθηκε στον τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων.

Το 1966 σε ηλικία 26 ετών υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο αντιπροσώπευσης της Hertz στην Κρήτη, με ενοικιαζόμενο στόλο έξι σκαραβαίων.

"Μ’ αυτούς τους έξι σκαραβαίους ξεκίνησε και το 1974 κατόρθωσε να έχει η Κρήτη περισσότερα αυτοκίνητα από όσα είχε η Hertz σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Τότε ξεκίνησε η διαπραγμάτευση για να πουληθεί η Hertz, διαπραγμάτευση η οποία τον οδήγησε στην Αμερική, όπου πρότεινε στον Πρόεδρο της Hertz International να αποκτήσει την πανελλαδική αντιπροσώπευση της Hertz.

Η τελική έκβαση παρά τις αντιξοότητες, καθώς τις ημέρες που ήταν να γίνει η συμφωνία υπήρξε η επιστράτευση του 1974 και ο Θ. Β. επιστρατεύθηκε ως λοχαγός στην Αγία Βαρβάρα, ήταν θετική. Το τίμημα της απόκτησης ήταν μόλις 1$, μιας και μέτρησε ιδιαίτερα η πρόταση του, η οποία προσέφερε μακροχρόνια ανάπτυξη και αντίστοιχα οφέλη!!!

Το ευτράπελο στην υπόθεση είναι ότι κάποιοι ανταγωνιστές του είχαν προσφέρει διπλάσια τιμή από τη δική του, χωρίς να γνωρίζουν ότι αυτό σήμαινε στη πραγματικότητα 2 $!!! Μετονόμασε τη Hertz Hellas σε Αutohellas κι αυτή πλέον γίνεται το διαβατήριό του για τη συνέχεια που όλοι γνωρίζετε" είχε αναφέρει to 2016 ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς Μιχάλης Σφακιανάκης κατά την τελετή αναγόρευσης, το 2016, του Θεόδωρου Βασιλάκη σε Επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Το 1977 o Θ Βασιλάκης σύναψε συμφωνία με την General Motors και ανέλαβε επισήμως την εισαγωγή των αυτοκινήτων OPEL και ISUZU.

To 1984 ανέλαβε την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή της αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT στην Ελλάδα και ακολούθησε η SAAB.

Το 1994 αγόρασε τη μικρή εταιρεία αεροταξί Aegean Aviation και την μετέτρεψε σε Business Aviation με Learjet αεροσκάφη.

Το 1999 ίδρυσε την Aegean που εξαγόρασε την AIR GREECE και συγχωνεύθηκε με την CRONUS το 2001.

"Είναι γεγονός ότι το 1999 ο Θόδωρος Βασιλάκης πήρε το τεράστιο ρίσκο να δημιουργήσει εκ του μηδενός την Aegean, μια νέα αεροπορική εταιρεία, βάζοντας και κερδίζοντας το στοίχημα της αναβάθμισης του αεροπορικού κλάδου της χώρας. Προσέφερε καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες και παράλληλα συνέδεσε την Ελλάδα με εντελώς νέους προορισμούς με απώτερο σκοπό να ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας.

Η Aegean ήταν και το πιο δύσκολο εγχείρημα του, το οποίο μας προσφέρει κι ένα ευρύτερο μάθημα το οποίο έχει να κάνει και με τη τεράστια δυσκολία του αθέμιτου ανταγωνισμού, έχοντας αντιμέτωπο την κρατική Ολυμπιακή. Την οποία τελικά διεκδίκησε και ύστερα από την γνωστή περιπέτειά της, την εξαγόρασε το 2013 δημιουργώντας μαζί της έναν ισχυρό και ανταγωνιστικό διεθνώς αερομεταφορέα διατηρώντας μάλιστα και το όνομα της.

Με την Aegean, ο Θόδωρος Βασιλάκης σε διάστημα ελάχιστων ετών κατόρθωσε κάτι που έμοιαζε ακατόρθωτο. Η Aegean όχι μόνον επιβίωσε σ’ έναν από τους πιο δύσκολους και ανταγωνιστικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά πρωτεύει πλέον ανάμεσα σε αεροπορικά μεγαθήρια διαφημίζοντας την χώρα μας διεθνώς και συμβάλλοντας καθοριστικά στην αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού.

Παράλληλα βραβεύεται από εκατομμύρια επιβάτες όλου του κόσμου ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και αποτελεί αναπόσπαστο μέλος, από το 2010, της μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας στο κόσμο της Star Alliance, μέλη της οποίας είναι οι κορυφαίες διεθνώς αεροπορικές εταιρείες" έχει αναφέρει ο κ. Σφακιανάκης.



Η αγάπη του για το γκολφ

Μία από τις μεγαλύτερες αγάπες του Θ. Βασιλάκη ήταν το γκολφ, ενώ όραμά του ήταν να μετατρέψει σε παγκόσμιο προορισμό για γκολφέρ την Ελλάδα. Υπήρξε πρωτεργάτης της ώθησης του τουρισμού των γκόλφερ στην Ελλάδα, ως εμπνευστής και δημιουργός του 1ου διεθνούς τουρνουά "Aegean Airlines Pro - Am". Είχε δε κατασκευάσει το γήπεδο διεθνών προδιαγραφών για το άθλημα στη Χερσόνησο της Κρήτης "Crete Golf Club".

Υπήρξε ακόμη ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

"Το timing ο βασικότερος συντελεστής για την επιτυχία"

Σε παλαιότερη συνέντευξή του στο Protagon ο Θ. Βασιλάκης είχε δηλώσει:

"Το timing είναι ο βασικότερος συντελεστής για την επιτυχία. Από εκεί και πέρα ακολουθεί μία αλυσίδα ενεργειών που πρέπει να είναι σωστός. Ο πατέρας μου είχε σχέση με καύσιμα κι εγώ πιτσιρικάς έπαιρνα το καρότσι και κουβαλούσα τενεκέδες από το μαγαζί του πατέρα μου.

Οι executives της βιομηχανίας British Aerospaces με ρωτούσαν εάν είμαι σίγουρος για την δουλειά που πρόκειται να δημιουργήσεις. Κι όμως κατορθώσαμε, στήσαμε μια εταιρεία και δώσαμε στον Έλληνα ποιοτική αερομεταφορά και πετύχαμε οι Έλληνες να υπερηφανεύονται που υπάρχει και αυτή η εταιρεία στην Ελλάδα".

Η ανακοίνωση της Aegean


Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει τα εξής:

"To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη   μέχρι σήμερα.  Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή, σήμερα Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, σε ηλικία 78 ετών.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου 2018 στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές  για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης : ALPHA BANK   IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787"

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΣΧΟΛΊΟΥ
Τα σχόλια στό 07magazine men'sblogspot υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων είναι (αστική και ποινική) και βαρύνει τους σχολιαστές.